سهراب صیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد بیمارستان های گچساران پیش از انقلاب یک مورد بود که اکنون به پنج بیمارستان افزایش یافته است.
وی ارتقای شاخص های سلامت نظیر امید به زندگی، کاهش مرگ و میرها، افزایش تخت های بیمارستانی و بخش های ویژه درمانی را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت گچساران دانست و گفت: اکنون کادر درمانی در دورترین نقاط شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مردم حضور می یابند.
صیدی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان را پیشرفت چشمگیر در حوزه سلامت دانست و افزود: خود اتکایی و خود کفایی در ارائه خدمات سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بارز بوده است.
وی اظهار داشت: پیش از انقلاب بسیاری از بیماران شهرستان برای دریافت خدمات سلامت مجبور به مهاجرت به خارج از استان بودند.
صیدی با بیان اینکه چهار پزشک متخصص و سه پزشک عمومی قبل از پیروزی انقلاب به بیماران این شهرستان خدمات ارائه می دادند گفت: هم اکنون 83 پزشک متخصص و 65 پزشک عمومی در مناطق مختلف این شهرستان در حال خدمات دهی به بیماران هستند.
وی اظهار داشت: بیش از 17 خانه بهداشت، 6 مرکز بهداشتی درمانی شهری و چهار مرکز روستایی، 9 پایگاه شهری، 45 دندانپزشکی، 21 داروخانه، پنج کلنیک تخصصی، پنج کلنیک دندانپزشکی، 6 مرکز شنوایی سنجی، پنج مرکز گفتار درمانی، 15 مرکز بینایی سنجی و 11 کلنیک فیزیوتراپی بعد از پیروزی انقلاب در این شهرستان ایجاد شده است.
صیدی ادامه داد: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب تنها 23 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری، 2 دندانپزشکی، یک باب بیمارستان عمومی و 2 داروخانه در این شهرستان خدمات ارائه می داد.
وی افزود: اکنون تجهیزات پزشکی تشخیصی از قبیل یک دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه ام آر آی، هفت دستگاه رادیولوژی، 9دستگاه سونوگرافی، و 2 دستگاه ماموگرافی نیز در شهرستان فعال است در حالی که قبل از انقلاب در این زمینه هیچ خدماتی ارائه نمی شد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.