هادی زارع پور روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این مدت افزون بر یکهزار و 40 کلاس درس در قالب 70 باب مدرسه با زیربنای 74 هزارو 471 مترمربع آن از محل اعتبارات دولتی بوده است.
وی تصریح کرد که 266 کلاس درس در قالب 130 باب مدرسه نیز از محل کمک های مردمی و خیرین ساخته شده که مجموع اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر 220 میلیارد ریال بوده است.

** پرداخت 350 میلیارد ریال پاداش معوقه بازنشستگان
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد پرداخت افزون بر 350 میلیارد ریال پاداش معوقه بازنشستگان از سال های 74 تا 85 را از دیگر اقدام ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید ظرف پنج سال گذشته در این استان ذکر کرد.
زارع پور گفت: این پاداش بر اساس تصویب نامه سال 73 هیات وزیران و مربوط به سال های 74 تا 85 است که به مناطق و شهرستان های با ضریب محرومیت پنج تا 9 شامل 11 هزار فرهنگی در لنده، دیشموک، بهمئی، مارگون، چاروسا، لوداب، باشت، چرام، دنا، عشایر و مناطق روستایی بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.

** کسب 750 رتبه برتر آموزشی
زارع پور همچنین کسب 750 رتبه آموزشی در بخش دانش آموزان و فرهنگیان را از دیگر دستاوردهای مهم آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در این مدت عنوان کرد.
در چهار سال اخیر فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 750 رتبه علمی کسب کرده اند که تنها در سال 97 دانش آموزان مناطق عشایری این استان ۴۷ رتبه برتر کنکور سراسری را کسب کردند.

** استاندارد سازی 380 باب مدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: سیستم گرمایشی افزون بر 310 مدرسه در سطح استان در قالب 2 هزار و 110 کلاس درس ظرف پنج سال گذشته دولت تدبیرو امید تاکنون استانداردسازی شده اند.
وی اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان افزون بر 200 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: زیربنای این تعداد مدارس که مجهز به سیستم های گرمایشی شده اند حدود 242 هزار و 545 مترمربع است.
بر اساس اعلام آموزش وپرورش استان بیش از 250 مدرسه فرسوده و غیرمقاوم با بیش از یکهزار و 400 کلاس درس برای بازسازی و مقاوم سازی شناسایی شده اند.

** جذب 750 میلیارد ریال کمک های خیرین مدرسه ساز
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: در این مدت همچنین افزون بر 750 میلیارد ریال از طریق خیرین و افراد نیکوکار در جشنواره های مختلف جذب شده است.
زارع پور یادآور شد که در این مدت سهم کمک های خیرین از 30 درصد به 50 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: میزان کمک های خیرین در سال 92 و قبل از دولت تدبیرو امید کمتر از 25 میلیارد ریال بوده است.

** کسب رتبه های برتر در حوزه نهضت سواد آموزی
زارع پور تاکید کرد که از مجموع 16 شاخص ارزیابی عملکرد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد کهگیلویه و بویراحمد در 11شاخص از میانگین کشوری بیشتر است.
وی یادآور شد بر اساس ارزیابی انجام شده در شاخص های شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی، تحقق اهداف، برگزاری مسابقات، طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، مراکز یادگیری محلی و طرح نماز کلید بهشت عملکرد کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.
زارع پور افزود که کهگیلویه و بویراحمد در چهار بخش شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، طرح خواندن با خانواده و مراکز یادگیری محلی حداکثر امتیاز را کسب کرد.
زارع پور اضافه کرد: در زمینه ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد با ایجاد هشت مرکز از جمله راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی عشایر سیار رتبه اول کشور را داراست.
حدود 2 هزار و 944 آموزشگاه با هشت هزار و 440 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.
152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.
ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه وبویراحمد 51 به 49 است.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین 65 درصد دانش آموزان در مناطق شهری و 35 درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.