سرانه کتاب و کتابخوانی همواره از مهمترین شاخص های توسعه فرهنگی و از ابتدای انقلاب اسلامی تجهیز شهرها و روستاها به کتابخانه به عنوان شاخص مهم فرهنگی مورد تاکید و توجه بوده بطوری که توسعه کتابخانه ها در ایران طی 40 سال اخیر از رشد خوبی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، یاسر رحیمیان روز شنبه در سومین روز از نمایشگاه کتاب و رسانه های دیجیتال در بازدید از غرفه ایرنا اظهار داشت: شمار کتاب خوانان فعال در استان افزون بر 46 هزار نفر است.
وی افزود: از مجموع 67 کتابخانه استان، 31 مورد در روستاها و مابقی در شهر های کهگیلویه و بوبراحمد قرار دارند.
رحیمیان شمار کتاب های موجود با موضوعات و عناوین مختلف در کتابخانه های عمومی استان را نیز بیش از 550 هزار نسخه ذکر کرد.
وی ابراز داشت: پیش از انقلاب تنها 2 کتابخانه با پنج هزار عنوان کتاب در کهگیلویه و بویراحمد موجود بودند.
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال افزون بر 20 هزار نسخه انواع کتاب به مخازن کتابخانه های استان اهدا شده و چهار هزار جلد دیگر نیز به آن ها اضافه خواهد شد.
رحیمیان همچنین نشست کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، قصه گویی و برگزاری جشنواره های متعدد را راهکاری برای تشویق افراد به امر کتاب خوانی دانست.
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال این هستیم تا همه اقشار، گروه‌ها و طبقات مختلف مردم از فضای کتابخانه‌ های عمومی استفاده کنند زیرا ارتباط مستقیم بین توسعه فرهنگی و گسترش کتابخانه ها با کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد.
وی افزود: هم اینک نیز انعقاد تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی استان با موسسه آموزشی بنیاد قلم چی در کهگیلویه وبویراحمد صورت پذیرفت.
رحیمیان عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه به کتابخانه های روستایی دارای درجه 3 تا 4 در کهگیلویه و بویراحمد مبلغ 5 میلیون ریال کتاب از سوی این موسسه اهدا خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین به کتابخانه های روستایی دارای درجه 5 تا 9 در کهگیلویه و بویراحمد مبلغ 4 میلیون ریال کتاب از سوی این موسسه اهدا خواهد شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.