عبدالعلی بهاءالدینی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سد خاکی ایلی آباد که برای آبیاری 500 هکتار زمین کشاورزی در بهمئی پیش بینی شده است،از طرح های برجسته حوزه آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد است که دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
به گفته وی 100 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سد خاکی کوهبرد کهگیلویه را از دیگر طرح های شاخص حوزه کشاورزی این استان ذکر کرد.
بهاءالدینی افزود: این طرح با 120 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی 75 درصد برای آبیاری 250 هکتار زمین کشاورزی احداث می شود.
بهاءالدینی ابراز داشت: طرح تامین آان ب 580 هکتار زمین کشاورزی منطقه باباکلان گچسار، آبیاری نوین در 900 هکتار از اراضی کشاورزی کاکان بویراحمد ، تامین آب 650هکتار از زمین های چالموره و غورک گچساران ،300 هکتار در سمرون و احمد غریب و 300 هکتار از زمین های کشاورزی بن زرد دنا از طرح های مهم در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون 350میلیارد ریال برای این زیرساخت ها هزینه شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون پنج هزار و 700 هکتار طرح تامین آب ، 11 هزار و 200 هکتار آبیاری نوین و 2 هزار هکتار تسطیح زمین های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
وی ساخت 75 جاده بین مزارع و 98 کانال آب کشاورزی را از دیگر خدمات انجام شده در پنج سال پیش تاکنون در این استان برای تقویت زیرساخت های کشاورزی دانست.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 80 هزار هکتار آن آبی است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.