علی اصغر ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر همین اساس 65 باب منزل مسکونی، 40 هکتار زمین کشاورزی و چند دهنه پل و جاده ارتباطی دچار خسارت شدند.
وی افزود: روستای «رَوِن» در دهستان سیلاب و کلوار بخش مارگون شهرستان بویراحمد که جزو محروم ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد است نیز در بارندگی های اخیر دچار رانش زمین شد.
بخشدار مارگون بیان کرد: جاده دسترسی این روستا بر اثر رانش زمین مسدود شد که گزارش آن به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده است.
ملکی عنوان کرد: 18 طرح عمرانی در ایام الله دهه فجر امسال با حضور جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون و با اعتبار 83 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی ابراز داشت: چهار طرح شبکه اینترنت در روستاهای گود تلخان، مله خویش، سرچال و مارگون برای پوشش خدمات اینترنت با اعتبار 18 میلیارد ریال در ایام دهه فجر 1397 به بهره برداری می رسد.
بخشدار مارگون گفت: در زمینه پوشش آنتن دهی همراه اول در دهستان زیلایی با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال از سایت بی.تی.اس افتتاح خواهد شد.
ملکی اظهار داشت: بهره برداری از سالن ورزشی دانش آموزان مارگون با اعتبار هفت میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال انجام می شود.
وی افزود: طرح بازگشایی زیرسازی و آسفالت مسیر کارخانه سیمان به سمت حرم امامزاده بی بی خاتونین (س) با اعتبار 20 میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر 1397 افتتاح خواهد شد.
بخشدار مارگون بیان کرد: سه باب مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، پل دِه عزیز با اعتبار یک میلیارد ریال و زمین چمن فوتبال مارگون با اعتبار 2 میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال بهره برداری می ‌شوند.
ملکی عنوان کرد: طرح کانال هدایت سیلاب روستای زیتون با یک میلیارد ریال اعتبار، نصب علمک گاز روستاهای بونه بَن و بیلوخر با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال از دیگر طرح ‌های افتتاحی در ایام الله دهه فجر 1397 خواهد بود.
وی ابراز داشت: طرح آبرسانی به روستای چشمه لیشه با اعتبار 20 میلیارد ریال و ساخت خانه سلامت روستای سیلاب کلوار با اعتبار 10 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسند.
بخش مارگون به مرکزیت شهر مارگون با جمعیتی افزون بر ‎ 45هزار نفر در ‎75 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.