مسعود ظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرانه فضای سبز شهری از 9.9 متر مربع در سال 96 به 12 مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.
وی بیان کرد: احداث بوستان های شهری، توسعه فضای سبز در محله ها و باز پیرایی بوستان ها نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز در شهر دوگنبدان داشته است.
ظفری اظهار داشت: تلاش می شود با ساخت پارک های جدید سرانه فضای سبز در شهر دوگنبدان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: 46 هزار اصله نهال در معابر عمومی و محله‌های مسکونی این شهر از سال گذشته تاکنون غرس شده است.
ظفری تصریح کرد: این در حالی است که در سالهای قبل 37 هزار اصله نهال در معابر عمومی این شهرستان کاشته شده بود.
شهر دوگنبدان 690 هکتار مساحت دارد.
وی گفت: شهر صنعتی و نفت خیز دوگنبدان یک میلیون و 296 هزار متر مربع فضای سبز دارد و این میزان فضای سبز در پارک‌های عمومی، کودک، جنگلی و فضای سبز حاشیه معابر ایجاد شده است.
شهردار دوگنبدان پارک پونه به مساحت 2 هکتار و 500 مترمربع و 127میلیارد ریال اعتبار در منطقه پانصد دستگاه ترابری ، پارک یاس به متراژ چهار هزار متر مربع، 2 پارک در منطقه 108 دستگاه به متراژ هشت هزار و 500 متر مربع و پارک جاده پازنان به متراژ پنج هزار متر مربع را از مهمترین پارک های جدید ایجاد شده در این شهر دانست.
ظفری تصریح کرد: سه پارک محله‌ای در کوی نفت، بوستان نزدیک ساختمان دانشگاه پیام نور، بوستان میدان فردوسی، پارک روبروی استخر 500 دستگاه، بوستان جنب آپارتمان‌های فنی و حرفه‌ای، پارک جنب کتابخانه فردوسی، احداث سه بوستان در خیابان 23شمالی و 22 جنوبی کارکنان و همچنین احداث بوستان در جنب دانشگاه علمی و کاربردی به متراز 2 دوهزار 300 متر مربع از دیگر پارک های تازه احداث شده در شهر دوگنبدان است.
وی ابراز داشت: هم اکنون این شهر دارای 40 پارک محله‌ای است.
شهر 100 هزار نفری دوگنبدان در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.