سعید محوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از سال ۹۱ تاکنون تعداد 19 هزار و 775 مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت به واحدهای ثبتی استان ارسال شده که از این تعداد 19 هزار و 596 پرونده تایید شده است.
وی افزود: نسبت به پرونده‌های دارای نقص نیز اطلاع رسانی لازم بصورت پیامکی صورت گرفته و برای 810 پرونده رای مثبت صادر و پس از تشریفات آگهی نسبت به ‌صدور سند مالکیت آن اقدام شده و نسبت به 17 هزار و 917 پرونده نیز به لحاظ عدم احراز شرایط در قانون و آیین نامه رای منفی صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحد ثبتی شهر یاسوج با 14 هزار و 147 پرونده بیشترین و شهرستان دنا با 796 پرونده کمترین پرونده ثبت نامی را در استان داشته اند.
محوری بیان کرد: شهرستان کهگیلویه با 2 هزار و 685 پرونده و گچساران با 2 هزار و 147 پرونده در رده های بعدی قرار دارند.
وی عنوان کرد: برای پرونده تایید شده در سطح واحدهای ثبتی استان 16 هزار و 656 پرونده هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی قرار کارشناسی صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صورتجلسه کارشناسی برای 9 هزار و 797 پرونده خبرداد و گفت: برای 13 هزار و 605 پرونده تایید شده نیز ابلاغ رای صادر شده است.
وی با بیان اینکه تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمان های فاقد سند به صورت الکترونیکی انجام می شود، ابراز داشت: افراد می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس www.ssaa.ir درخواست خود را ارسال و در صورت دریافت پاسخ مثبت از طریق پیامک و کد رهگیری، مدارک خود را از طریق پست به واحد ثبتی مربوطه ارسال نمایند.
محوری تاکید کرد: متقاضیانی که در این قانون ثبت نام کرده اند باید با شماره پیگیری که سایت مربوطه به آن‌ها می‌دهد پیگیر کار خود باشند و از مراجعات مکرر و بی مورد به ادارات ثبت خودداری کرده و در اسرع وقت و در مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در غیر این صورت پس از مهلت قانونی مذکور ثبت نام آن‌ها باطل شده و باید مجددا در سایت مربوطه ثبت نام کنند.
وی افزود: سیاست اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک ، ارائه خدمات رسانی به صورت مجازی و بهره مندی از شیوه های الکترونیک است که با این شیوه ضمن کاهش مراجعه مردم به واحدهای ثبتی در هزینه های مختلف صرفه جویی و تهدیدات سلامت اداری نیز کاهش می یابد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.