به گزارش ایرنا عبدالله سعادتیان روز یکشنبه در اولین همایش تخصصی پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد فضای مجازی در شهر لنده اظهار داشت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده کنندگان از فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی شاهد افزایش طلاق ها و تضعیف نظام و بنیان خانواده ها در سطح جامعه هستیم.
وی با اشاره به ارتباط مرد و زن خانه در فضای مجازی با جنس مخالف افزود: این مسئله باعث شک و از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود.
سعادتیان با بیان اینکه روزانه پرونده های زیادی در خصوص خانواده ها و مساله طلاق تشکیل می شود تصریح کرد: این پرونده ها ریشه در عدم استفاده از فرهنگ این فضای مجازی و سواد رسانه ای دارد.
وی بر استفاده از این فضا در صورت نیاز تاکید کرد و گفت: نداشتن آگاهی در استفاده از فضای مجازی باعث برخی چالش ها در سطح زندگی زناشویی و رفتارهای خاص جوانان می شود.
سعادتیان اظهار داشت: افزایش آمار طلاق در سطح کشور و شهرستان لنده ناشی از دوستیابی های اینترنتی و بازکردن برخی حریم ها در شبکه های اجتماعی است.
رئیس دادگستری لنده از بین رفتن حریم دوستی، عاطفه و احساس افراد خانواده نسبت به همدیگر را از مهمترین آسیب های شبکه های اجتماعی دانست.
وی خاطر نشان کرد: باید آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مسائل مربوط به حوزه فضای مجازی به درستی در سطح جامعه برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی تبیین و آموزش داده شود.
شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.