محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد شور و نشاط بین مردم است که از دهم بهمن ماه لغایت دوازدهم بهمن ماه در پیست اسکی کاکان یاسوج برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره برفی در سال های گذشته نیز در پیست اسکی کاکان برگزار شده، افزود: از دیگر هدف های برگزاری این جشنواره برفی معرفی توانمندی های حوزه های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران و سرمایه گذاران است.
باقری تصریح کرد: این جشنواره به میزبانی شهر یاسوج و با شرکت تمام استان های کشور در پیست اسکی کاکان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برخی از برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره را برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی از جمله اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی به 2 صورت حرفه‌ای و آماتور، مسابقات سرگرمی، پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، شکار لحظه ها توسط فیلمبرداران و عکاسان و شعرخوانی با موضوع برف عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه توریسم و گردشگری در استان نیازمند معرفی فرصت ها و قابلیت‌های گردشگری به گردشگران و سرمایه‌گذاران است که جشنواره برفی مکان مناسبی برای معرفی توانمندی‌‌های استان به سرمایه‌گذاران در بعد اقتصاد گردشگری استان است.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، تاریخی، مذهبی و ورزشی دارد.
وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره برفی سبب نشاط اجتماعی می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌ها اجرایی و خدمات رسان استان همکاری لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره را با مجموعه میراث فرهنگی داشته باشند.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود رسانه‌های مکتوب و مجازی تعامل خوبی با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته باشند تا بتوان به نحو مطلوب‌تری استان را معرفی کرد.
پیست اسکی کاکان در 18کیلومتری شمال یاسوج و در منطقه ای به همین نام قرار دارد.
1662/9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.