کورش یزدان پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 18 هزار تن است در حالیکه در سال 1391 سالیانه 11 هزار و 200 تن ماهی در این استان تولید می شد.
به گفته وی 57 مزرعه پرورش ماهی از سال 1391 تاکنون در این استان احداث شده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت 287 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان ماهی در این استان پرداخت شده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون 37 طرح پرورش ماهی در شهرستان های گرمسیری و سردسیری این استان در دست اجراست که با بهره برداری از این مزارع یکهزار و 675 تن به تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.
وی افزود: این طرح ها در شهرستان های بویراحمد، دنا، بهمئی و گچساران با پیشرفت فیزیکی 10 تا 95 درصد در دست اجراست.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ابراز داشت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرای این استان 225 فرصت اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.
وی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته هفت طرح پرورش ماهی این استان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان سومین تولید کننده ماهی پس از استان های لرستان و چهارمحال بختیاری در کشور است.
یزدان پناه افزود:240 مزرعه تولید ماهی در این استان وجود دارد و صنعت شیلات این استان حدود پنج هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این استان ایجاد کرده است.
یزدان پناه افزود: هم اکنون 2 هزار و 450 نفر به طور مستقیم در 238 مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار هستند و به همین تعداد به طور غیرمستقیم در حوزه شیلات اشتغال ایجاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 10 درصد منابع آبی کشور با ظرفیت بیش از 10میلیارد مترمکعب روان آب را در اختیار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.