ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان از هرس باغ های خود به علت سرمای شدید در شرایط فعلی خودداری کنند.
وی افزود: به سبب کاهش دما کشاورزان و گلخانه داران تمهیدات لازم را برای گرم نگه داشتن گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خود بیاندیشند.
وی همچنین از زنبورداران خواست با توجه به پیش بینی بارش و کاهش دما طی چند روز آینده به عایق کاری کندو‌ها و تغذیه کمکی آن‌ها اقدام کنند.
بهره‌مند با توصیه به کشاورزان مناطق گرمسیری استان از آنان خواست در حال حاضر به علت بارش شدید و احتمال یخ زدن سطح خاک بعد از بارش از کود سرک در مزارع استفاده نکنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همچنین از آن‌ها خواست در حال حاضر به علت بارش مبارزه با آفات و علف‌های هرز را در دستور کار قرار ندهند.
وی درباره پیش بینی هوای استان نیز گفت: سامانه بارشی امروز نیز در کهگیلویه و بویراحمد فعال است و بارش های قابل توجهی در پی خواهد داشت.
بهره مند تصریح کرد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود.
وی ابراز داشت: این سامانه با بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد تگرگ و در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری با بارش برف همراه خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ای پیش بینی می شود.
بهره مند بیان کرد: کاهش محسوس دما همزمان با عبور سامانه بارشی بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد و پدیده یخبندان دور از انتظار نخواهد بود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
از ابتدای سال زراعی جاری تا 20 دی ماه در یاسوج 519.4، دهدشت 501، سی سخت 490.9، لیکک 400.5، دوگنبدان 375.5 و امام زاده جعفر 371.8 میلی متر باران باریده است.
1662/9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.