به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه اشتغال امروز چهارشنبه بر اساس زمان اعلام شده قرار بود ساعت 10 صبح در سالن فرمانداری برگزار شود ولی این جلسه با تاخیر 45 دقیقه ای آغاز شد.
این جلسه به ریاست معاون فرماندار کهگیلویه با حضور تعدادی از بانکهای عامل پرداخت کننده تسهیلات بعدد از 45 دقیقه تاخیر آغاز شد.
گویا مدیران و مسئولان بانکهای عامل از نبود فرماندار سوء استفاده کرده و از حضور در این جلسه خوداری کردند.
با توجه به حضور مدیران عامل بانکهای کشاورزی، توسعه و تعاون، پست بانک و صندوق کار افرینی امید در جلسه کارگروه اشتغال که ماه گذشته در فرمانداری برگزار شد مصوب شده که بانکها در پرداخت تسهیلات طرح کارا همکاری کنند.
در جلسه قبل خبری مبنی بر اینکه سخت گیری بانکها پرداخت تسهیلات را مشکل کرده است از سوی خبرگزاری ایرنا انتشار یافت.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد در جلسه کارگروه اشتغال ماه گذشته با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در دیگر شهرستانهای استان بدون هییچ گونه مشکلی انجام می شود گفت: شهرستانهای کهگیلویه و چرام کمترین سهم پرداختی از این تسهیلات را دارند.
حشمت الله صمیمی دوست یکی از دلیل اصلی عدم پرداخت تسهیلات را عدم مشارکت مسئولان با بانکها دانست و گفت: مدیران شهرستان از روند پرداخت تسهیلات اطلاع چندانی ندارند.
صمیمی با اشاره به اینکه بانکها در پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را دارند گفت: با رایزنی های انجام شده پرداخت تسهیلات از سوی بانکها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
گویا تذکرات مسئولان استانی و تعهدات مدیران عامل بانکی در پرداخت تسهیلات برای مسئولان در شهرستان کهگیلویه تنها در حد حرف و شعار باقی ماند.
شانی خانی کردن مسئولان از تعهدات جلسه کارگروه اشتغال ماه گذشته، در این جلسه داد معاون فرماندار کهگیلویه را نیز در آورد.
ابراهیم خنجری اولین نفری بود که در جلسه کار گروه اشتغال حاضر شد.
بعد از وی مدیران هر کدام با آرامش خاصی و اوردن توجهیات، شلوغی ارباب رجوع در بانکها و ادارت وارد جلسه شدند.
خنجری با انتقاد از عملکرد بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات افزود: بانکهای عامل با سهل انگاری داد متقاضیان را در آورده اند.
وی با اشاره به اینکه بانکها در برخورد با ارباب رجوع بدرفتاری می کنند اضافه کرد: تعدادی از بانکها با امروز و فردا کردن ، متقاضیان را وادار به انصراف از تسهیلات می کنند.
خنجری با تاکید بر اینکه فرمانداری اجازه نخواهد داد بانکها مردم را اذیت کنند گفت: بانکها باید بر اساس مصوبات مدیران عامل خود در استان شرایط پرداخت تسهیلات برای متقاضیان را نیز فراهم کنند.
رئیس بیناد مسکن کهگیلویه برگزاری این گونه جلسات که هیچ کارایی خاصی ندارند را نوعی رفع تکلیف دانست و گفت: باید فرمانداری مدیران بانکها را ملزم به رعایت قوانین کند.
مهرداد متقی بدون اشاره به ارائه آمار گفت: بانکها در پرداخت تسهیلات مصوبات قانونی را هم رعایت نمی کنند.
در این جلسه تعدادی از مدیران بانکها با ارائه پرینت های کاغذی پرداخت تسهیلات را منوط به اجرای قانون اعلام کردند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی که باید آمار تعداد طرحهای اشتغالزایی و آمار اشتغالزایی طرح ها را اعلام می کرد بدون ارائه هیچ گونه آماری از بانکها خواست که همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشند.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ماه گذشته تعداد طرح های اشتغال شهرستان کهگیلویه را 383 طرح با مبلغ 172 میلیاردو 300 میلیون ریال اعلام کرد.
آیت الله ارمغانی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد 116 طرح با مبلغ 76 میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: 230 طرح با مبلغ بیش از 23 میلیارد ریال نیز در بانکها مصوب شده که نیازمند سیر مراحل قانونی برای پرداخت هستند.
ارمغانی تصریح کرد: 47 درصد تسهیلات اشتغالزایی شهرستان کهگیلویه جذب شده است.
فرماندار کهگیلویه نیز در جلسه ماه گذشته یکی از مشکلات جوانان را بیکاری دانست وگفت: بیکاری جوانان پیامدهای ناگواری در اجتماع دارد.
جعفر نیکبخت پرداخت تسهیلات را نیازمند همکاری بانکها و نهادهای ذی ربط دانست و گفت: باید جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن تعامل خود با بانکها عامل برای پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.
وی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات طرح کارا برای 903 متقاضی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
نیکبخت تعداد طرح های معرفی شده به بانک توسعه و تعاون را 43 ، بانک کشاورزی را 135 ، پست بانک را 153و صندوق کارآفرینی امید را 52 طرح ذکر کرد و گفت: به ترتیب هفت، 10، 55 و44 طرح از سوی بانکها پرداخت که رقم بسیار پایینی است.
شهرستان کهگیلویه با 131 هزار نفر جمعیت 446 روستا دارد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.