مجید علی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی های 2 ماه گذشته، سبب خسارت به 440 کیلومتر از جاده های عشایری در بیشتر مناطق این استان و مسدود شدن این جاده ها شده بود.
وی افزود: در بارندگی های هفته جاری نیز هفت محور از جاده های عشایری کهگیلویه و بویراحمد مسدود شده است.
علی پور بیان کرد: عملیات بازگشایی جاده های عشایری این استان پس از اتمام بارندگی ها با استقرار 6 دستگاه لودر در مناطق مختلف آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر از روز دوشنبه تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز چهارشنبه 79 میلی متر باران در آبمورد لوداب بارید که بیشترین بارش‌های این سامانه در استان است.
وی عنوان کرد: امسال حدود چهار میلیارد و 400 میلیون ریال در راستای احداث، مرمت و بازگشایی جاده های عشایری کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجام هر کیلومتر زیرسازی و آسفالت در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه راه های مناطق عشایری این استان با هر بارندگی مسدود می شوند، اظهار داشت: جاده های عشایری براساس اولویت تردد به درجه یک تا چهار تقسیم شده است که از مسئولان انتظار می رود برای آسفالت راه های عشایری پرتردد درجه یک اعتبار مورد نیاز پیش بینی شود.
ایل راه های کهگیلویه و بویراحمد بیش از 9 هزار کیلومتر طول دارد.
جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با 13 زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.