محسن جعفری نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد محیط بانان در این استان نسبت به وسعت مناطق حفاظت شده بسیار کم بوده و هم اینک به ازای هر چهار هزار و 160 هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط بان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی افزود: این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر یک هزار هکتار یک محیط بان باید مشغول فعالیت باشد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اینک حفاظت از مناطق حفاظت شده در دنیا به سمت حفاظت الکترونیک می رود، بیان کرد: در این نوع حفاظت افرادی که وارد یک منطقه حفاظت شده می شوند ردیابی شده و تا خروج از منطقه تحت کنترل هستند.
وی با اشاره به اینکه توسعه حفاظت الکترونیک نیاز به اعتبار دارد، عنوان کرد: اعتبارات محیط زیست بسیار کم بوده و این در حالی است که سال به سال انتظارات از محیط زیست افزایش می یابد.
مناطق حفاظت شده استان ثروتی عظیم و نعمتی خدادادی هستند که باید همه مردم و مسئولان در حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند.
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامین با وسعت 25 هزار 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در استان وجود دارد.
در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هکتار دارای 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال 2010 میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.