به گزارش ایرنا، رضا دهبانی‌پور روز دوشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی افزود: محصولات فرهنگی نمایشگاه کتاب با تخفیف 30 درصد به شهروندان ارایه می شود که متقاضیان می‌توانند با ارائه کارت ملی در محل نمایشگاه از بانک، بن خرید کتاب دریافت کنند.
وی ادامه داد: دومین نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات استان نیز همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شود.
دهبانی پور در ادامه این نشست با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ زیرساخت و محور هرجامعه ای است و این را تجربه تاریخی و تعقل اثبات کرده اما سرمایه‌گذاری‌های ما در این حوزه کم بوده و گاهی هم توزیع آن نامتناسب است.
وی افزود: چهل سال زمان کمی نیست و باید با آسیب‌شناسی نقاط ضعف‌ و آفت‌ها را شناسایی کرده تا از اهداف و آرمان‌هایی که برای آن‌ها خون داده شده‌ است، آسیب‌زدایی کنیم.
دهبانی‌پور ادامه داد: دردر همه محورهای فرهنگ و هنر در گذشته کم کار شده است در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد بیستمین سالی است که جشنواره فیلم فجر را همزمان برگزار می کند و این نشان می‌دهد استان به لحاظ نمایش، تئاتر و غیره جزو استان‌های توانمند است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه تجسمی دست کاریکاتوریست استان کهگیلویه و بویراحمد را در جهان بالا می‌برند و عکاسان استان در جهان حرف برای گفتن دارند که همه جز دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
دهبانی ادامه داد: محدودیت‌هایی که در برخی استان‌ها در حوزه موسیقی وجود دارد در این استان وجود نداشته و ائمه جمعه ، فضای سیاسی و فرهنگی استان نگاه مشترکی دارند بر این باورند که جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در گذشته از حیث فرهنگ و هنر استان در فقر بود اضافه کرد: بعد از انقلاب بیش از 800 عنوان کتاب در استان تولید شده در حالی که پیش از انقلاب تنها یک یا دو کتاب از مولفان استان داشته ایم.
وی گریزی به جشنواره فیلم فجر زد و گفت: در افتتاحیه فیلم فجر از کسانی که در چند سال اخیر ارزش‌های جنگ و انقلاب را در قالب نمایش، فیلم، شعر و کتاب حوزه دفاع مقدس انعکاس داده و همچنین از خانواده‌های هنرمندان شهید ، متوفی و سرداران جنگ در برنامه‌ای با موضوع انقلاب به روایت هنر تجلیل می‌شود.
وی افزود: جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه همزمان با سراسر کشوردر دو سینمای شهر یاسوج و دهدشت برگزار می‌شود که حدود11 تا 14 فیلم از فیلم‌های برگزیده در استان اکران می شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه‌هایی است که به جز در ایام فاطمیه، در استان برگزار شده و در این جشنواره دستاوردهای موسیقی کشور و استان اجرا می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.