به گزارش ایرنا، خدمت گزاران صبور عرصه سلامت ، نبود امنیت شغلی، ناکافی بودن حقوق و مزایای ، پرداخت نشدن کارانه ها را از جمله مشکلات شغلی خود بیان کردند.
تعدادی از پرستاران گچسارانی می گویند: افرادی که آنان در زمان ایفای وظیفه شغلی با آنان سر و کار دارند، بیماران و همراهانشان هستند که در شرایط سخت روحی به بیمارستان مراجعه می کنند.
آنان بر این باور هستند که کاهش دغدغه های شغلی آنان نقش مستقیمی با خدمات رسانی بهتر به بیماران دارد.
این قشر زحمتکش که صادقانه در شب هنگام و تمام ساعت های شبانه روز خدمت رسانی می کنند از مسئولان انتظار دارند به مشکلات آنان رسیدگی کنند.
فرحناز خرامین پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت با وجود سختی کار پرستاری در بیمارستان در منزل هم یک ایثارگر است.
وی گفت: عشق به حرفه پرستاری باعث شده تا بتوانم شبانه روز در خانواده و بیمارستان پرستاری کنم.
وی می گوید: افزون بر خدمت در بیمارستان در خانه از همسرش که مهندس ناظر ساختمان بوده و پنج سال پیش بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضایعه مغزی شده پرستاری می کند.
خرامین می گوید: چالش های زندگی پرستاران تنها به محل کار مربوط نمی شود بلکه گاهی افراد در زندگی شخصی خود نیز مشکلاتی دارند.
وی از مسئولان خواست برای رفع مشکلات شغلی پرستاران تلاش بیشتری کنند.
رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی فشار زیادی بر خدمتگزاران این عرصه وارد می کند.
شهلا نجفی دولت آباد افزود: گاهی یک پرستار به خاطر کمبود نیرو مجبور است وظیفه 2 نفر را انجام دهد که این مساله باعث فرسودگی شغلی در پرستاران می شود.
نجفی دولت آبادی معتقد است که طرح تحول سلامت باعث افزایش حجم کار پرستاران شد.
رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: با وجود افزایش حجم کار پرستاران که ناشی از کاهش هزینه از جیب مردم بود اما پیش بینی خاصی برای افزایش حقوق آنان در طرح تحول سلامت صورت نگرفت.
وی توضیح داد:یک باور مشترک در جامعه پرستاری کشور وجود دارد که بی عدالتی در پرداخت و حقوق مزایای آنان نسبت به سایر رشته های علوم پزشکی وجود دارد.
نجفی دولت آبادی اجرا شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از انتظارات جامعه پرستاران دانست.
وی گفت: اختصاص ردیف استخدام از سوی دولت برای جذب پرستاران راهکاری برای رفع مشکل کمبود نیرو در این حوزه است.
نجفی دولت آبادی ابراز داشت: مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم اکنون در حال اصلاح چارت های سازمانی برای جذب نیروهای جدید هستند.
وی با اشاره به اینکه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال 1384 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد هنوز اجرایی نشده از مسئولان و متولیان خواست برای اجرایی شدن این مهم چاره اندیشی کنند.
سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی طرح های درمانی از جمله بیمارستان‌ها افتتاح شده در استان به 2 هزار نیروی جدید نیاز دارد در حالی که تنها 600 نفر نیرو جذب شده است.
محمد غلام نژاد اظهار داشت: تامین نیروی متخصص و کارآمد، هدفمند کردن ساختار جذب نیرو و ساماندهی نیروهای قبلی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.