حسین سبکبار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدامات با هدف صیانت از تولید و حفظ محیط زیست صورت گرفته است.
رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به درخواست کارهای انجام شده از ابتدای سال 97 تاکنون بیان کرد: بازسازی و اصلاحیه تغییر قطر خطوط لوله نفت ورودی چاه های 120، 167 ، 168 ، 175 ، 188 ، 222 ، 234 ، 237 ، 293 در تفکیک گر 167 گچساران یکی از مهمترین خدمات انجام شده امسال در این زمینه بوده است.
سبکبار ادامه داد: تعمیر محل نشتی خط 42 اینچ نفت سبک خروجی تلمبه خانه گوره قبل از شیر 432، ایمن‌سازی و تعویض دو رشته خط لوله 24 اینچ بهرگان در تلمبه خانه گوره، تعمیر و ایمن سازی خط لوله 26 اینچ کنارگذر نفت سنگین تلمبه ‌خانه گوره، ایمن‌سازی و تعویض خط اصلی و خطوط همراه ) 7 رشته خط چاه 51 ایستگاه گاز بی‌بی حکیمه (2 عبوری از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.
وی تصریح کرد: ایمن سازی خطوط لوله 8 اینچ گاز چاه های تولیدی 39 ، 33 ، 27 و 25 چندراهه 3 تا فاصله تقریبی 200 متر بعد از آن، ایمن سازی به روش غلاف گذاری روی خط لوله 26 و 30 اینچ نفت گچساران 1 و 2 به گوره در سه نقطه و ایمن سازی و حذف انشعاب خط لوله 26 اینچ نفت نمکی گچساران 1 و 2 به گچساران 3 در نقاط پراکنده ، ایمن ‌سازی خطوط لوله 24 اینچ ورودی و خروجی ، 8 اینچ مایعات و 2 اینچ هوا بین منطقه تفکیک پازنان و گاز و گاز مایع 900 و تعویض خطوط لوله 6 اینچ پساب خروجی واحد نمکزدایی رگ سفید 2 به چاه 137 به طول 1500 متر نیز امسال صورت گرفت.
سبکبار در ادامه تصریح کرد: اداره نگهداری و تعمیرات از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 751 درخواست کار مانند اصلاحیه های مهندسی ، درون و برون کارخانه ای ، تعمیرات مترقبه و پیشگیرانه، اتصال مجدد و جمع‌آوری چاه ها، عملیات حفاظت کاتدی و مهار نشتی خطوط لوله را برای حفاظت و صیانت از تولید انجام داده است.
وی ابراز داشت: پراکندگی تاسیسات این شرکت به عنوان دومین تولید کننده نفت در مناطق نفتخیز جنوب موجب شده است کار در اداره نگهداری تعمیرات و خطوط لوله نفت گچساران نسبت به دیگر نقاط از حساسیت بیشتری برخوردار باشد.
سبکبار بیان کرد: این اداره وظایفی مانند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و هدایت عملیات نگهداری و تعمیرات و انجام تعمیرات اصلاحی روی خطوط لوله درون و بیرون تاسیسات،اجرای پروژه های غیرعمده، مطالعه و پیگیری برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت شرکت، همکاری و هماهنگی با ادارات مهندسی عملیاتی، خدماتی، ادارات ستادی مناطق نفتخیز و سایر شرکت‌های بهره‌بردار در اجرای پروژه های مشترک و نظارت بر حداکثر استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و سایر منابع و حصول اطمینان از رعایت مقررات ایمنی را بر عهده دارد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.