سید حمدالله اکوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق از رساله های دکتری تا سقف 300 میلیون ریال حمایت خواهد کرد.
وی افزود: محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کهگیلویه و بویراحمد هر ساله تحقیقات و پژوهش های بسیاری را انجام می دهند که حمایت از آنها علم و فناوری را گسترش خواهد داد.
اکوانی با اشاره به اینکه حمایت از رساله دکتری تحقیقات را به سمت رفع نیازهای جامعه سوق می دهد، بیان کرد: در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، حمایت از رساله های دکتری در همه استانها از جمله کهگیلویه و بویراحمد را در دستور کار قرار داده است.
وی عنوان کرد: تاکنون چهارمین فراخوان حمایت از رساله های دکتری توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، به منظور حمایت بیشتر از آنها منتشر شده است.
اکوانی ابراز داشت: با هدف استفاده از ظرفیت های دانشجویان دکتری و ایجاد رقابت در بین متقاضیان مراکز علمی این حمایت در چارچوب اولویت های تحقیقاتی برای کمک به توسعه علم و فناوری انجام می شود.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تشویق و کمک به دانشجویان دکتری علاوه بر انجام پژوهش در مرزهای دانش، باعث اثربخشی آن در جامعه می شود.
اکوانی یادآور شد: در فراخوان اول 103 رساله، فراخوان دوم 160 رساله و فراخوان سوم 197 رساله در سطح کشور از این حمایت برخوردار شدند و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد نیز می توانند از این فرصت بهره گیرند.
وی تصریح کرد: چهارمین فراخوان حمایت از رساله های دکتری شهریور ماه سال جاری منتشر شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعت بیشتر به سایت صندوق مراجعه کنند.
در مجموع هم اکنون 40 هزار و 50 دانشجو در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
هم اکنون 6 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج، یکهزار و 900 نفر در دانشگاه علوم پزشکی،هشت و هزار و 600 نفر در دانشگاه پیام نور ، دانشگاه فنی و حرفه 2 هزار ، هفت هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی و یک هزار و 500 نفر در دانشگاه های غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.