محمد شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوایل انقلاب اسلامی تنها 127واحد آموزشی در این شهرستان وجود داشت که این رقم هم اینک به 269 مدرسه در قالب یکهزار و 284 هزار کلاس درس رسیده است.
وی با بیان اینکه یکی از برکات نظام ایجاد امکانات آموزشی برای همه دانش آموزان است، افزود: 64درصد کلاس های درس این شهرستان پس از پیروزی انقلاب ساخته شده اند.
شهبازی گفت: هم اکنون بیش از 23 هزار و 960 دانش آموز در مدارس گچساران مشغول علم آموزی هستند در حالی که قبل از انقلاب شمار دانش آموزان شهرستان 14 هزار و 52 نفر بودند.
شهبازی تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی هنرستان تربیت بدنی، دارالقران و نماز خانه مدارس در این شهرستان وجود نداشت اما هم اینک 2 هنرستان تربیت بدنی، 38 نماز خانه مدارس و 2 واحد دارالقران در این شهرستان وجود دارد.
شهبازی اظهار داشت: هفت طرح آموزشی امسال از محل اعتبارات ملی با اعتباری بیش از 116 میلیارد ریال امسال در این شهرستان ساخته خواهد شد.
وی افزود: تکمیل مدرسه 9 کلاسه راهنمایی کوی رزمندگان با 12 میلیارد ریال اعتبار، ساخت مدرسه سه کلاسه آبکل با سه میلیارد ریال، نوسازی مدرسه حضرت مریم و بهنیاء با 20 میلیارد ریال اعتبار و نوسازی مدرسه 10 کلاسه شهید مطهری از جمله این طرح هاست.
در دولت تدبیر و امید 12 طرح آموزشی و ورزشی با 64 میلیارد و 994 میلیون ریال اعتبار در گچساران به بهره برداری رسیده است.
235 مدرسه در مناطق شهری و روستایی گچساران وجود دارد.
شهرستان گچساران در جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
/1662/2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.