هوشنگ صیدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعات از سوی شرکت های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران طراحی و ساخته شده است.
وی بیان کرد: روزانه بیش از 10 قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می شود.
صیدالی تصریح کرد: هم اکنون این شرکت در زمینه تامین تجهیزات با مشکل خاصی روبه رو نیست و به سمت سازندگان داخلی رفته است.
وی اظهار داشت: وابستگی صنعت نفت به قطعات مورد نیاز در خارج از کشور به کمترین میزان خود رسیده بطوریکه در سال گذشته بیش از یکهزار و 700 قطعه در این شرکت تولید شد.
صیدالی ادامه داد: عمده قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از خارج کشور تامین می شد که با آغاز تحریم ها متخصصان داخلی با توان داخلی کار قطعه سازی را شروع کردند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 80 درصد از قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: این کالاها شامل هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، یک دستگاه چاه پیما، مخازن تحت فشار، انواع روغن و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، دستگاهای سرد کننده و کولر، فیلترهای صنعتی، انواع پمپ و ماشین آلات فرایندی و قطعات کمپرسورها و نشت بندها و یاتاقان و بیرینگ و لاستیک خودرو های سبک و سنگین است.
صیدالی با بیان اینکه توجه به بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت موجب بی نیازی کشور می شود گفت: در صورت بومی سازی این شرکت دغدغه ای بابت تهیه و تامین این قطعات در حوزه نفت وجود نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خودکفایی در این صنعت حرکت کرد، افزود: لازم است این شرکت به سمت بومی سازی 100 درصدی قطعات مورد نیاز هدایت شود و نباید اجازه داد تحریم ها بر این صنعت تاثیر بگذارد.
صیدالی گفت: پیچیده ترین قطعاتی که در تجهیزات و ماشین آلات دوار قرار می گیرند در داخل کشور ساخته می شوند و به طور حتم هیچ قطعه ای نیست که ما نتوانیم آن را بسازیم.
صیدالی ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: در حالی که این شرکت به دلیل فرسودگی تجهیزات با مشکلاتی مواجه است ولی تمام تلاش خود برای شناسایی مشکلات و جلوگیری از بروز حوادث انجام داده است.
یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک و ۳۵ هزار بشکه مایعات گازی از نوع نفتا به‌صورت روزانه در این شرکت تولید می‌شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.