یک هزار و 200 دانش آموز پسر عشایری در بهمن ماه امسال در 2 همایش جداگانه در استان های کهگیلویه و بویراحمد(گچساران) و تهران(شهریار) رسیدن به سن تکلیف خود را جشن می گیرند.
هادی زارع پور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن تکلیف پسران عشایر جنوب کشور در گچساران اظهار داشت: جشن تکلیف دانش آموزان در قالب دوره آموزشی از 24 بهمن به مدت سه روز در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.
وی گفت: در این جشن دانش آموز پسر مکلف دوره متوسطه اول از استان های خوزستان، فارس، چهارمحال بختیاری،کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان و یزد به مدت سه روز شرکت خواهند کرد.
زارع پور ادامه داد: در کنار برنامه جشن تکلیف دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی با عناوین تولد معنوی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی و نجوم و قبله شناسی برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار خواهد شد.
وی گفت: بیش از سه هزارو 600 دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد 34 پسر امسال به سن تکلیف رسیده اند.
زارع پور افزود: هزینه این جشن بیش از چهار میلیارد و 40 میلیون ریال برآورد شده است.
فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: جشن تکلیف دانش آموزان عشایری جنوب کشور در منطقه سرابننیز گچساران برگزار خواهد.
عبدالرحیم رحیمی ابراز کرد: امسال جشن تکلیف در گچساران در چادرهای عشایری برگزار خواهد شد که باید زیر ساخت های این جشن از سوی متولیان امر فراهم شود.
وی بیان کرد: برگزاری این جشن را در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی به فال نیک می‌گیریم زیرا این موضوع به نفع نظام است.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و 606 دانش‌آموز را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.