حسین ماری اوریاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید علم، زیرساخت، تحقیقات دانشجویی و اخلاق در پژوهش از جمله محورهای ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 96 بوده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در تمام محورها رتبه هفتم را کسب کرده است، افزود: در ارزیابی‌های انجام شده این دانشگاه در زمینه تولید علم رتبه هفتم را کسب کرد.
ماری‌اوریاد مقالات کیفی بالا، تولید مقاله، همکاری بین المللی در مقالات، رهبری در انتشار مقاله و شاخص نسبت مقاله به هیئت علمی را از زیرشاخص‌های تولید علم عنوان کرد.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در زیر شاخص مقالات کیفی بالا از رتبه 10 به هفتم، تولید مقاله از 11 به هفتم، همکاری بین المللی در مقالات از 12 به 9، رهبری در انتشار مقاله از 14 به 10 و شاخص نسبت مقاله به هیئت علمی از 8. به 1.3 رسید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دانشگاه در میان تمامی دانشگاه‌ها شامل تیپ یک، 2 و سه متشکل از 57 دانشگاه کشور از رتبه 39 به رتبه 26 ارتقا یافته است.
ماری‌اوریاد با اشاره به اینکه در بین دانشگاه های منطقه بعد از شیراز دانشگاه علوم پزشکی استان رتبه دوم را در تولید علم کسب کرد، بیان کرد: این دانشگاه جز 11 دانشگاه تیپ سه بوده که مقاله در مجلات نامعتبر در سال 2017 نداشت.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی سال 96 با کسب 118 امتیاز در بین 24 دانشگاه تیپ سه کشور، رتبه چهارم را کسب کرد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.