فرج الله راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشتغال باز فرصتی برای زندانیان است تا بتوانند در کنار گذراندن محکومیت خود، ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های اصلاحی در کارگاه‌ها مهارت کسب کنند.
وی افزود: مددجویان اشتغال باز با گذراندن دوره های آموزشی مهارتی می توانند از این طریق صاحب شغل و درآمد شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زندانی بعد از زندان اگر مورد حمایت قرار نگیرد از روی ناچاری و برای رفع نیاز خود و خانواده دوباره سراغ جرم می رود.
راد عنوان کرد: حضور این قشر آسیب پذیر در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای به حذف بخشی از زمینه های توسعه جرم در جامعه منجر می شود.
وی یادآور شد: مددجویان طرح اشتغال باز در صورت کسب مهارت و تخصص لازم در یک حرفه، دغدغه شغل پس از دوران محکویت را نخواهند داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : این طرح برای اولین بار در استان برگزار شده و در آن 60 نفر از مددجویان زندان مرکزی شرکت می کنند.
راد گفت: دوره های آموزشی ویژه مددجویان زندان کابینت سازی و برقکاری، جوشکاری و کمک بنای سفت کار است که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک یاسوج برگزار می شود.
وی افزود: ظرفیت فنی و حرفه ای برای آموزش مددجویان اشتغال باز براساس تفاهم نامه همکاری که با مسئول امور اشتغال زندان منعقد شده تعیین می شود.
راد بیان کرد: دوره مهارت آموزی کارگر صنعت ساختمان و جوشکاری یکه ماهه بوده و در حال حاضر تمام شده است.
وی عنوان کرد: امکان افزایش تعداد مددجویان طرح اشتغال باز و نیز رشته های آموزشی در دوره های بعدی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان و 17شهر است و افزون بر 720هزار نفر جمعیت دارد.
9928/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.