سعید محوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی به دلیل اینکه به یک نظام حقوقی رسمی متکی هستند می‌توانند به عنوان پیشخوان پذیرش نهاد‌های نوین، برای نهاد‌ها اداری و اجرایی کشور عمل کنند.
وی افزود: صدور سند رسمی در دفترخانه از وظایف شخص سردفتر است و قانون ثبت اسناد و املاک و همچنین در قانون دفاتر اسناد رسمی تکالیف وسیعی را در زمینه تنظیم اسناد بر عهده سردفتر قرار داده است.
محوری بیان کرد: از دی ماه امسال تایید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران صورت می گیرد و این اقدام باعث پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی خواهد شد.
وی عنوان کرد: با اجرای این طرح در اداره کل ثبت اسناد و املاک و واحد‌های ثبتی تابعه استان تأیید نهایی همه‌ خدمات ثبتی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی انجام می گیرد.
با توجه به بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر لزوم ثبت اثر انگشت دفترداران در اسناد رسمی، سران دفاتر علاوه بر ثبت امضای الکترونیک خود بر اسناد رسمی، موظف به ثبت اثر انگشت دیجیتال خود نیز خواهند بود.
56 سردفتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت هستند که طبق برنامه اولویت بندی با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به ثبت اثر انگشت برای تأئید نهایی اسناد الکترونیک در سامانه اقدام خواهند کرد.
56 دفتر اسناد رسمی، 36 دفتر ازدواج و 18 دفتر طلاق در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.