به گزارش ایرنا، محسن جعفری نژاد روز یکشنبه در نشست هم اندیشی تشکل ها با مسئولان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: تجربه به دفعات پی در پی نشان داده هر جا که دولت و مردم درکنار هم بودند موفقیت حاصل شده است.
وی افزود: براساس استانداردهای جهانی به ازاء هر یکهزار هکتار یک محیط بان تعریف شده اما در کهگیلویه و بویراحمد 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده با 75 محیط بان حفاظت می شود.
جعفری نژاد بیان کرد: این یعنی رعایت یک چهارم استانداردهای جهانی در مناطق حفاظت شده و در این مواقع است که نقش تشکل ها در همراهی با محیط زیست به خوبی احساس می شود.
وی خواستار نقش پررنگ تر اعضای تشکل ها شد و تصریح کرد: 22 تشکل فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که فعالیت بیشتری از آنها مورد انتظار است.
جعفری نژاد گفت: این سازمان سعی داشته با برگزاری چهار نشست طی سال جاری و انعقاد تفاهم نامه هایی اقدامات مشترکی را دراین راستا انجام دهد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ورود تشکل ها به مسائل محیط زیست را یک نیاز دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و جریان سازی در سطح شهر می تواند گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست باشد و امیدوارم با کمک و همراهی تشکل ها محیط زیست برای متخلفان ناامن شود.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.