سید هاشم موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعالیت سامانه سکوک در کهگیلویه و بویراحمد می توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت تجاری مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه، فروش کالا و خدمات با هم ارتباط موثر و ایمن تری داشته باشند.
وی ادامه داد: با استفاده از سامانه کشوری کسب وکار «سککوک» می‌توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت مجازی مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه و فروش کالا، خدمات و سایر نیازها با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه موضوع تأمین مالی از مشکلات جدی بنگاه ها و کسب وکارهاست افزود: ایجاد سامانه و روش های نوین برای تأمین مالی می‌تواند منجر به افزایش تولید، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای نوین، ایجاد اشتغال پایدار در کشور و تحقق شعار سال شود.
موسوی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رکود بازار، مشکلات صادرات، به روز نبودن فناوری، کمبود نقدینگی، کاهش سرمایه در گردش و وجود مشکلات ارزی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی این استان به شمار می رود.
وی یادآور شد: سککوک یکی از سامانه‌هایی است که با ایجاد زنجیره تولید تا مصرف می‌تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشد.
موسوی با بیان اینکه صنعتگران می‌توانند در سامانه سککوک به راحتی خرید و فروش کنند، تصریح کرد: کسب‌ و کارهای خرد، کوچک و متوسط شامل صنایع، صنوف، بازرگانان و تعاونی‌ها با دربرگیری ویژه کسب‌ و کارهای خانگی و همه تامین‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و کسب‌ و کارهای مرتبط با آنها می‌توانند عضو سامانه سککوک شوند.
سککوک سامانه‌ای برای ارتقاء و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است که از جمله خدمات ویژه آن می‌توان به تحویل کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه‌های سککوک، عرضه راهکارهای مدرن مدیریت و تامین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکارهای پیشرفته مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف 500 میلیون ریال از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اشاره کرد.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.