به گزارش ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز پنجشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج که به مناسبت 11 دی 1369 سالروز تأسیس شرکت های آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: تعداد مخازن آب مناطق شهری استان نیز در این 26 سال از 15 باب مخزن سنگی و فلزی غیراستاندارد به 53 باب مخزن بتنی استاندارد رسید.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هفت هزار مشترک آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت و این تعداد هم اینک 165 هزار و 500 مشترک است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمعیت شهری زیر پوشش این شرکت هم اینک 99.8 درصد بوده و 2 دهم درصد مابقی نیز مربوط به ساکنان مناطق حاشیه شهرهاست که به زودی شناسایی و زیر پوشش قرار می گیرند.
لدنی نژاد عنوان کرد: منابع تأمین آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شامل 66 حلقه چاه و هفت دهنه چشمه است و بخشی نیز از طریق سد کوثر تأمین می شود.
وی ابراز داشت: طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک به ترتیب یک هزار و 500 کیلومتر و 320 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این در حالی است که طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مناطق شهری این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صفر کیلومتر بود.
لدنی نژاد اظهار داشت: هم اینک هفت باب آزمایشگاه فاضلاب و آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همگی نیز فعال است.
وی افزود: تولید آب سالانه در کهگیلویه و بویراحمد حدود 39 میلیون مترمکعب است.
لدنی نژاد بیان کرد: 11 ایستگاه پمپاژ آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شبانه روز 112 هزار و 500 مترمکعب آب را برای استفاده مشترکان مناطق شهری این استان پمپاژ می کنند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.