به گزارش ایرنا، نوید موسوی روز پنجشنبه در نشست کارگروه بازآفرینی شهر دوگنبدان افزود: هشت محله بافت فرسوده یاسوج، چهار منطقه شهر دوگنبدان و یک نقطه شهر دهدشت در این طرح احیا می شود.
وی بیان کرد: نوسازی یکهزار و 815 واحد مسکونی و اداری در این طرح انجام می شود.
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای هر واحد مسکونی محلات از پیش تعیین شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 9 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله اعطاء می شود.
موسوی بیان کرد: دستگاه های اجرایی می توانند زمین ها و ساختمان های فرسوده خود را برای بررسی کارشناسی اجرای طرح های رفاهی عام المنفعه بافت های فرسوده معرفی کنند.
وی گفت: براساس این طرح در صورت تایید کارشناسان برای ساختمان های اداری 400 تا 700 میلیون ریال وام پرداخت می شود.
فرماندار گچساران با اشاره به در دست اجرای بودن طرح احیای بافت فرسوده در شهر دوگنبدان گفت: محله هایی مانند کوی کارگری شرکت نفت با توجه به قدمت 60 ساله برخی واحدهای مسکونی، روستای آبگرمو و باغ فردوس برای الحاق به بافت فرسوده پیشنهاد می شود.
عبدالرحیم رحیمی این محلات در صورت تصویب در کارگروه های استانی و شهرستانی از مزایای تسهیلات بازسازی بهره مند خواهند شد.
وی از دستگاه های اجرایی خواست تا تمام توان و ظرفیت های اداری خود را برای اجرای طرح های محرک در مناطق تعیین شده بکار گیرند.
فرماندار گچساران با یادآوری گستردگی این طرح گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی می توانند در اثرگذارتر شدن آن برای بهبود سیمای شهری سهیم باشند.
رحیمی آموزش فنی و حرفه ای، راه اندازی بازارچه صنایع دستی، ایجاد مجتمع های فرهنگی،توسعه فضای سبز و توسعه زیرساخت های شهری مانند ساماندهی کانال ها،جدول گذاری و پیاده روسازی از جمله اقداماتی است که با مشارکت دستگاه های اجرایی در بافت های فرسوده اجرا می شود.
رحیمی گفت:تاکنون بیش از یک هزار واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شده است
وی افزود:تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.