بهمن آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 61 میلیارد ریال از محل بودجه تملک و دارایی استان برای آب رسانی سیار و بازگشایی جاده های عشایری، ساخت مخازن ذخیره آب مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد که 22 ریال آن جذب و هزینه شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 درصد از چهار هزار کیلومتر ایل راه عشایری این استان بازگشایی شد.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: عملیات بازگشایی ایل راه های عشایری این استان که بر اثر بارندگی و دیگر عوامل طبیعی مسدود شده تا پایان سال ادامه دارد.
آزادی ساخت 60 مخزن ذخیره آب و آبرسانی سیار را از دیگر خدمات امسال این اداره به اهالی عشایری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
وی افزود: 12 میلیارد ریال در سال جاری نیز از محل بودجه ملی برای عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده بود که نیمی از آن تاکنون اختصاص یافته است.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اختصاص پنج میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبرسانی به 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه عشایری طسوج در شهرستان چرام خبر داد و افزود: این اعتبار در سال جاری جذب شد.
وی گفت: آبرسانی به زمین های کشاورزی منطقه طسوج که از چهار سال پیش تاکنون آغاز شده در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد.
آزادی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح آبرسانی به زمین های کشاورزی طسوج را 30میلیارد ریال برآورد کرد.
55 درصد دام، 27 درصد عرصه‌های زراعی، 17 درصد باغ‌ها و تولید 54 درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد در اختیار جامعه عشایری است.
70 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یک هزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.
بیش از 11 هزار و 120 خانوار عشایری با جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.