سید هاشم موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 14 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مستقر هستند.
وی بیان کرد: مواد عذایی، کانی های غیرفلزی،مصنوعات فلزی و شیمیایی از مهمترین محصولات تولیدی در شهرک های صنعتی این استان است.
موسوی گفت:شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با شرایط ویژه چون تامین زمین و حقوق انتفاع با تعرفه دولتی به صورت نقد و اقساط محل مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.
کارخانه قند یاسوج نخستین و تنها واحد صنعتی این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی شهرک های صنعتی این استان در دو دهه اخیر توسعه چشمگیری یافته است.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تامین زمین برای اجرای طرح های صنعتی گفت: هم اکنون شرایط خوبی برای حمایت از سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی این استان وجود دارد.
موسوی از همه دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خواست برای کمک به توسعه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی با متولیان همکاری کنند.
وی بیان کرد:سال های 1357 تا 1367 ، 2 شهرک صنعتی در این استان راه اندازی شده است.
موسوی ابراز داشت: سال های 1367 تا 1378 یک شهرک صنعتی دیگر در این استان ایجاد شد.
وی افزود: 11 شهرک صنعتی دیگر در فاصله سال های 1378 تا 1387 در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد.
موسوی بیان کرد: بازدید میدانی از واحدهای صنعتی برای رفع مشکلات آنان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی رایگان، شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری تورهای صنعتی، خدمات کسب و کار، توسعه بازار و مالیات ایجاد زیرساخت های آب،برق،گاز و دیگر تاسیسات از جمله حمایت های دولت از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی است.
131 طرح و واحد تولیدی و صنعتی داخل و خارج از شهرک های صنعتی در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا دوباره به چرخه تولید بازگشت.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.