قباد مبشری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان برگزار می‌شوند.
وی افزود: ظرف 9 ماهه سال جاری یک هزار و 261 مددجوی زیر پوشش این نهاد از دوره‌های آموزشی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با هزینه 2 میلیارد و 560 میلیون ریال بهره‌مند شدند.
مشیری بیان کرد: هم اینک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های پایدارسازی مشاغل و توسعه‌ی طرح‌ها، مهارت‌آموزی و آموزش‌های مقدماتی در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار برگزار شده اند.
وی عنوان کرد: مددجویان با شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان مورد حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در دستور کار این نهاد است، تصریح کرد: مددجویان آموزش‌دیده پس از کسب مهارت‌های لازم و دریافت گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای، می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد برای ایجاد شغل مناسب بهره‌مند شوند.
مبشری به‌کارگیری مددجویان از طریق مراکز کاریابی را یکی از برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد.
وی گفت: در این زمینه 96 نفر از مددجویان این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 670 میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شدند.
براساس آمارها کمیته امداد به بیش از سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 در استان نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌کند.
با این آمار نزدیک به 14 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون نزدیک به 720 هزار نفر جمعیت دارد .
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.