زواره آزادپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان اعتبار برای ایجاد هشت گلخانه با 3.6 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: سطح گلخانه های این استان هم اکنون 44.5 هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح گلخانه های این استان در ابتدای دولت یازدهم 35 هکتار بود.
آزادپور ابراز داشت:سطح گیاهان دارویی در این استان نسبت به سال 1392 پنج برابر شده است.
وی تصریح کرد:سطح گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد که در ابتدای دولت تدبیر و امید 20 هکتار بود هم اکنون به 105 هکتار رسیده است.
وی بیان کرد: تاکنون 25 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع مالی اشتغال روستایی و عشایر به 48 بهره بردار برای ایجاد گیاهان دارویی پرداخت شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها 103 هکتار به سطح گیاهان دارویی این استان افزوده خواهد شد.
آزادپور بیان کرد: آلوئه ورا، آویشن، بادرنجبویه، به لیمو، رزماری، کدو تخمه کاغذی، نعناع فلفلی، استویا و بابونه از ارقام گیاهان دارویی کشت شده در این استان است.
وی اشتغال مستقیم در هر هکتار از گیاهان دارویی در این استان را 10 تا 20 نفر برآورد کرد.
آزادپور گفت: گسترش کشت گیاهان دارویی از راهبردهای دولت برای رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است که با مشارکت منابع طبیعی اجرا می‌شود.
کشاورزان استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه 910 هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کنند.
کهگیلویه وبویراحمد رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی است که از این تعداد 450 گونه آن دارویی است.
براساس برآوردهای مرکز تحقیقات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گیاهان دارویی در سطح 200 هزار هکتار از مراتع این استان قابل کشت است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.