به گزارش ایرنا، در این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) آغاز شد، مسئولان شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
امام جمعه دهدشت در این آیین با اشاره به شخصیت برجسته این عالم ربانی، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در تمام صحنه ها و میدان های انقلاب به خوبی حضور داشت و به وظیفه خود عمل کرد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی اظهار داشت: این روحانی خستگی ناپذیر در طول عمر با برکت خود از هیچ کوششی در خدمت به مردم و کشور کوتاهی نکرد.
وی افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی در صحنه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقدام های موثری انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: این عالم ربانی، نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب و نظام اسلامی داشت و همواره در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری رسالت خود را انجام داد.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 سوم دی ماه 1397 در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.