به گزارش ایرنا، ساکنان استان کهگیلویه وبویراحمد لباس محلی خاص خود را دارند ، لباس محلی لری ساکنان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جذاب ترین لباس های محلی در کشور بوده که به تازگی جزء آثار ملی ثبت شده است.
لباس مردان این خطه از ایران اسلامی 'چقه زناره' نام دارد. این لباس از کلاه نمدی ،چقه زناره و شال تشکیل شده است و گاهی برای زیبا تر نمایش دادن این لباس به کمر به جای شال از قطار فشنگ استفاده می کنند که شجاعت مردان لر را بیشتر به نمایش می گذارد.
وزیر بهداشت جمعه شب در حاشیه آئین اهدای لباس محلی به وی به خبرنگار ایرنا گفت: تجلیل از مقام والای شهدا ، بزرگداشت انقلاب و مردم ایثارگر است که پایه های نظام را محکم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج خواهد کرد.
حسن قاضی زاده هاشمی بیان کرد: با توجه به جانفشانی شهدا در راه آرمان های حضرت امام راحل همواره باید راه و یاد آنان گرامی داشته شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران با خون پاک هزاران شهید بیمه شده و مهمترین وظیفه ما تداوم راه آنان است.
قاضی زاده هاشمی پس از دریافت این هدیه بر پیشانی پدر شهید هدایت الله بازگیر بوسه زد.
شهید سید عنایت الله بازگیر متولد 1340 در تاریخ 21 بهمن 64 در اروند کنار به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه 314 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه وبویراحمد بیمارستان 294 تختخوابی شهر یاسوج اورژانس 70 تختخوابی شهر دهدشت، بیمارستان 32 تختخوابی شهر باشت و مرکز درمان ناباروری (IVF) بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) شهر گچساران را با هزینه ای بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال افتتاح کرد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.