به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید خود از طرح های عمران شهری یاسوج برای همیشه آب پاکی را بر روی دست دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و دستور جابه جایی سریع و ایجاد پارکی در خور شان بانوان این شهر را داد.
او می گوید که جانمایی احداث این پارک از ابتدا کار غلط و غیرکارشناسی بوده و نارضایتی بانوان از وضعیت این بوستان کاملا بحق است.
احمدی از مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست با همکاری شهرداری یاسوج مکانی جدید و در خور شان و جایگاه بانوان در شهر یاسوج تعیین و نسبت به تغییر کاربری آن در اسرع وقت اقدام شود.
وی یادآور شد که پارک بانوان یاسوج علاوه بر مشکلات فنی و سازه ای از حیث جنبه های امنیتی و اجتماعی و وجود برخی مکان های مسکونی مشرف بر آن مشکل دارد.
جانمایی نامناسب و نداشتن حفاظ ایمنی و امنیتی در اطراف پارک و همچنین قرارگرفتن این طرح در پایین دست چندین پارک عمومی و نداشتن کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی سبب موجی از اعتراض ها و نگرانی بانوان و حتی بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی در این پارک شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که این طرح گرچه در ظاهر نام ویژه و مختص به بانوان را یدک می کشد اما با توجه به شاخص ها و مشخصات لازم هیچ گونه سنخیتی با پارک ویژه بانوان ندارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد آمارهای موجود دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها به ویژه در بین زنان در استان را یادآور شد و گفت که کم تحرکی از مهمترین عوامل بروز این بیماری اعلام شده است.
وی ابراز داشت: وجود پارک ویژه بانوان یکی از ضرورت های مهم در این برهه زمانی و در عصر ارتباطات محسوب می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همان میزان که مخالفت صریح خود را نسبت به ساخت پارک بانوان یاسوج اعلام کرد، اما ساخت پارک ویژه بانوان در گچساران را بهترین نمونه از پارک های ویژه و دارای مشخصات و استانداردهای لازم می داند.
شهردار یاسوج نیز در تایید گفته های استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این پارک محل عبور آبراه و همچنین بخشی از فاضلاب های سطحی شهر است.
نستهن مقدم جانمایی این پارک را غیرکارشناسانه دانست و گفت: بدون شک دستور استاندار برای تغییر مکان و ایجاد پارک جدید بانوان در دستور جدی شهرداری و شورای شهر یاسوج قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر جانمایی نامناسب کیفیت پایین اجرای طرح و نیمه کاره رها کردن آن توسط شورا و شهرداری یاسوج نیز بر مشکلات و چالش های آن اضافه کرده است.
شهردار یاسوج افزود که دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز از ابتدا مخالف اجرای این پارک بود.
مقدم یادآور شد که در آغاز عملیات اجرایی این طرح وعده‌های فراوان از جمله احداث کتابخانه، زمین فوتبال، استخر شنا، پیست‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری و موتورسواری و همچنین بازارچه‌های سنتی و طرح‌هایی برای اشتغالزایی و حمایت از تولیدات بانوان داده شد، اما به نظر می‌رسد هیچ یک از این وعده‌ها در عرصه عمل محقق نشده‌اند.
شهردار یاسوج اضافه کرد که وجود برخی کانال‌های آبیاری و سیل بندهای عمیق در پایین دست این پارک بدون هیچ گونه حفاظ ایمنی نیز سبب بروز مشکلات متعدد برای بانوان و فرزندان آنها شده و این مهم بارها محل رجوع و اعتراض بانوان از مجموعه شهرداری، استانداری و نهادهای امنیتی شده است.
عملیات اجرایی پارک بانوان یاسوج در زمینی به مساحت سه هکتار در سال 94 آغاز و در مرداد سال 1395 با اعتباری افزون بر 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و داخلی شهرداری افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از روند اجرای چندین طرح مهم عمران شهری از جمله پارک های ولایت و آزادی ، پل های سوم و چهارم بشار ، اتصال جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) و همچنین خیابان 20 متری پل مختار و شهرک جوشکاران یاسوج نیز بازدید کرد.
احمدی روند اجرای برخی از این طرح ها را با وجود محدودیت های مالی از سوی دولت از جمله پل چهارم بشار یاسوج مثبت و رضایت بخش اعلام کرد.
وی ابراز داشت که پل چهارم بشار یاسوج هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد روند مطلوبی را طی می کند و ظرف یک سال گذشته با وجود محدودیت های مالی بیش از 60درصد پیشرفت داشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهر یاسوج به عنوان پیشانی استان و شاخص های مهاجر پذیربودن آن نیازمند ایجاد طرح های زیربنایی و زیرساختی است.
وی گفت: شرایط خاص توپوگرافی، وجود رودخانه های فصلی ، مهاجرت های بی رویه در حاشیه شهر و برخی معضلات ترافیکی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله مشکلات ساختاری در حوزه مدیریت شهری یاسوج است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین آغاز اجرای فاز دوم پل سوم بشار یاسوج را یادآور شد و گفت: افزون بر 110میلیارد ریال برای عملیات اجرایی این فاز تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: برای بهره برداری از فاز نخست این طرح نیز اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال هزینه شد.
شهر یاسوج که جمعیتی افزون بر 130هزار نفر را در دل خود جای داده همچنان با سیل جمعیت مهاجر، وجود مناطق حاشیه ای پرجمعیت ، وضعیت خاص توپوگرافی ، ضعف فرهنگ ترافیکی و نبود زیرساخت های لازم در حوزه مدیریت شهری دست و پنجه نرم می کند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.