به گزارش ایرنا،اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که صبح روز دوشنبه به منظور کلنگ زنی، بهره برداری و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی به شهرستان بهمئی سفر کرده بودند در اولین گام کارخانه لوله های بدون درز بهمئی را کلنگ زنی کردند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین کلنگ زنی این کارخانه گفت: لوله های تولیدی بهمئی برای مصارف صنایع نفت و گاز، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها در کشور کاربرد دارد.
علی محمد احمدی با بیان اینکه، برای این کارخانه سه هزار و 420 میلیارد ریال هزینه خواهد شد، اظهار داشت: سالیانه 100 هزار تن انواع لوله 2 تا 12 اینچ در این کارخانه تولید می شود.
وی تصریح کرد: براساس انعقاد قرارداد با سرمایه گذار، این طرح اقتصادی بین 18 تا 24 ماه راه اندازی می شود و یکهزار نفر اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، استان وارد مرحله تازه ای از سازندگی شده است، گفت: علاوه بر داشتن گام های بزرگی در حوزه های آب، برق، گاز، طرح های عمرانی و زیر بنایی، افزون بر 12 هزار میلیارد ریال طرح و پروژه فقط در حوزه راه استان در حال سرمایه گذاری داریم.
علی محمد احمدی افزود: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار و اشتغالزایی از اولویت های مهم استان است.
استاندار، داشتن اراده قوی مدیران استان در توجه ویژه به پروژه ها و تسریع در روند اجرای طرح ها را از مهمترین توصیه های خود به آنها اعلام کرد.
وی ابراز داشت: تسهیل گری برای اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران و توجه ویژه به بخش خصوصی در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
احمدی عنوان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی موظفند با اراده قوی و عزمی جدی موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری را برطرف کرده و همه امکانات برای ورود امن سرمایه گذاران را فراهم سازند.
استاندار خاطرنشان کرد: زاگرس رنگین کمانی از ظرفیت ها، داشته ها و پتانسیل هاست و همه ما باید با تمام توان سعی در عمران و آبادانی نقطه به نقطه آن داشته باشیم.
احمدی به همه مدیران تاکید کرد که همراهی مستمر ،تسهیل گری مداوم و با شفاف سازی در روند اجرای طرح ها و فراهم کرذن زمینه ورود امن سرمایه گذاران مهمترین خواسته ها برای توسعه و پیشرفت استان باشد.
استاندار از همه بزرگان، معتمدین، ریش سفیدان و سیاسیون استان خواست با دلسوزی و همراهی برای توسعه و آبادانی هرجه بیشتر کهگیلویه وبویراحمد در کنار مدیران باشند و با تمام توان کمک کنند.
رئیس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی هم امنیت، آسایش و آرامش خاطر سرمایه گذاران را یک اصل مهم برشمرد و از همه مردم استان به ویژه شهرستان بهمئی خواست با همراهی مسئولین سعی در فراهم کرذن زمینه برای جلب و جذب سرمایه گذاران کنند.
حسنوند از استاندار به جهت حمایت از سرمایه گذاران و تسریع در روند اجرای پروژه ها تقدیر کرد و افزود: ما نمایندگان با هدف کمک به دولت و اجرای درست و به موقع پروژه ها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی اظهار داشت: کمیسیون انرژی نگاه ویژه ای به استان کهگیلویه وبویراحمد دارد و به عنوان یک نقطه مهم و استراتژیک انرژی و نفت و گاز قطعا به آن توجه خواهد داشت.
استان کهگیلویه وبویراحمد با بیش از 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کشور قرار دارد. بیش از 30 درصد منابع نفت و گاز کشور در این استان است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.