محمد امین جنیدی شهروند تهرانی، برای یکصد و شصتمین بار، در شهر یاسوج خون اهدا کرد. محمد امین جنیدی جعفری با گروه خونی B+ اهدای خون را از اوایل انقلاب و بعد از 16 سالگی آغاز کرده است.
او که در خانواده ای انقلابی رشد یافته است با تشویق والدین خود به جمع اهدا کنندگان پیوست.
این رزمنده دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ حضور اهدای خون، امروز با حضور در اداره کل انتقال خون در یاسوج خون خود را به بیماران هدیه کرد.
محمدامین جنیدی گفت: از زمان دفاع مقدس با بچه‌های هیئت مذهبی محله مان شروع به اهدای خون کردم تا اینکه از سال 1390 تصمیم گرفتم، برای فرهنگ سازی این سنت حسنه به مراکز استان‌های مختلف کشور سفر کنم و در حال حاضر یاسوج سی امین استان در این زمینه است.
وی با بیان این که به مسلمان و ایرانی بودنم افتخار می‌کنم، بیان کرد: اهدای خون بهترین راه کمک به هم نوع است و به همه هموطنان خود توصیه می‌کنم برای حفظ سلامتی و کمک به بیماران خون خود را اهدا کنند.
جنیدی جعفری ادامه داد: با شعار 'مسلمان و شیعه، انسان دوست و صلح طلب' به کشور‌های مختلف مسلمان و غیرمسلمان سفر کردم.
وقتی در مورد سابقه اهدای خون او سوال می کنم دفتری را که همه چیز در آن با ذکر تاریخ و زمان و مکان ثبت است می گشاید و به آن نگاهی می اندازد.
از همین نظم و انضباط پیداست که این اهدا کننده کارش از روی برنامه است و همه چیز را از پیش مشخص کرده است.
در دفتر منظم و مرتب او تاریخ های مجاز و برنامه ریزی شده اهدای خون به همراه مناسبت های ویژه تا سال 98 ثبت شده است و هر اهدا به طور مشخص در زمان و مکان خاصش نگاشته شده.
او اکنون برای ترویج اهدای خون قراراست کل کشور را بپیماید و در هر نوبت اهدای خون در یک استان حضور پیدا کند.
این گفتگو شما را هم در جریان برنامه های جنیدی قرار می دهد:

**اولین بار که خون اهدا کردید چه حسی داشتید؟
برای اولین بار خون دادنم را با خواندن ذکر شروع کردم و خون خود را به قمر بنی هاشم اهدا کردم.به چهارده معصوم توسل کردم.
بار اول هرکسی استرس دارد ولی در دفعات بعدی از بین می رود.

**اهدای خون شهر به شهر و استان به استان از چه زمانی به ذهنتان رسید؟
زمان جنگ بود و به فراخور کارهایی که در این زمینه به من محول می شد به شهرهای مختلف می رفتم و در همان شهر ها هم خون اهدا می کردم.
بعد از جنگ برای خودم برنامه ای تنظیم کردم که هرسال در مرداد ماه به مشهد بروم و خون اهدایی خود را نذر اما رضا کنم.

**تا حالا برای ترویج فرهنگ اهدای خون چه کارهایی کرده اید؟
من نظامی هستم و در زمان خدمتم با توجه به مسوولیت خود، پرسنل تحت امرم را تشویق به اهدای خون می کردم و به طور گروهی خون اهدا می کردیم. اما بعد از سال 90 وقتی بازنشسته شدم تصمیم گرفتم فعالیت ترویجی دیگری هم انجام دهم و از همین سال برنامه ریزی کردم که تا مرداد سال 98 اهدای خون استان به استان خود را با اهدا در یزد به پایان ببرم و تا آن زمان در هر استان یک بار خون اهدا کرده باشم.
می خواهم تجربیات خود در این سفرها را به صورت کتاب در آورم.

**تا کنون در چه استانهایی خون اهدا کرده اید؟
در استانهای اراک، اردبیل، ارومیه، مرکزی واصفهان خون اهدا کرده ام و در هر استان بعد از اهدای خون با مدیر کل انتقال خون آن استان دیدار می کنم و از هریک از مدیران می خواهم یک جمله به یادگار برایم بنویسند.

**از این برنامه اهدای خون استان به استان چه خاطره خوشی دارید؟
برای اهدای خون در استان اصفهان ساعت 12 شب از پیشوا راه افتادیم و 4 صبح به اصفهان رسیدیم و نماز خواندیم. وقتی با دوستم بیرون آمدیم دیدم روز عاشورا دارند عده ای قمه می زنند.
خیلی ناراحت شدم و با خودم گفتم چرا مردم برای آقا امام حسین یک کار خوب انجام نمی دهند. این عده یک گروه 600-700 نفری بودند.
وقتی برای اهدای خون به پایگاه رفتیم در محل اهدا دیدم ده برابر جمعیت قمه زنان، مردم عزادار در صف اهدا ایستاده اند. انگار بارقه نوری به دلم تابید و دیدن این همه انسان ایثار گر و با ایمان در صف اهدای خون دلم را شاد کرد.
نظم اهدا کنندگان در خمینی شهر اصفهان بسیار ستودنی بود و برای من تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی شد.

**تا کنون چند بار خون اهدا کرده اید؟
دقیقا از زمان جنگ تا کنون 132 بار خون اهد کرده ام و البته در دوران جنگ بارها در فاصله ای کمتر از سه ماه یک بار برای اهدا مراجعه می کردم.

**به عنوان یک اهدا کننده مستمرحتما مراقب سلامتی خود هستید؟
بله به شدت روی حفظ سلامتی ام تاکید دارم. شبی یک لیوان چای سبز می نوشم. گریپ فروت، گوجه فرنگی، سبزیجات از اقلامی است که همیشه در لیست غذاهایم هست.
هرگز آسپرین نمی خورم و تاجایی که مشکل مهمی نداشته باشم سعی می کنم با استفاده از انواع عرقیات و جوشانده های خانگی کسالتم را رفع کنم و تا واقعا بیمار نباشم به پزشک مراجعه نمی کنم.

**بین دوستان و خانواده، کسی با این ایده اهدای خون استان به استان شما همراه شده است؟
در صدد هستم تا گروهی تشکیل دهم و تا سقف 50 نفر هزنیه ایاب و ذهاب این گروه را هم به عهده بگیرم.هزینه های دیگر را هم به صورت دنگی با هم حساب کنیم. اما فعلا پسر دایی ام با من همراهی می کند.
همسرم اهدا کننده نیست اما سومین دخترم خون اهدا می کند. البته اولین بار که اهدای خون داشت ، غش کرد.

**برای اهدای خون دیگر چه برنامه ای دارید؟
راستش اگر می توانستم می رفتم در تمام پایتختهای دنیا هم خون اهدا می کردم.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.