امین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از 23 حلقه چاه آبرفتی و آهکی تامین می شود که به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه در تابستان جاری 50 درصد کاهش یافته بود.
میزان بارندگی سال زراعی امسال در باشت 345 میلیمتر بوده است.
وی بیان کرد: 33 حلقه چشمه آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را تامین می کند که 60 درصد از این چشمه‌های به دلیل کاهش بارندگی در تابستان سالجاری کم آب شده بودند.
محمدی میانگین عمق چاه های اب آشامیدنی روستایی این شهرستان را 200 متر ذکر کرد.
وی تصریح کرد: 90 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان معادل سه هزار و 500 مشترک زیر پوشش آب برداشتی از این چاه ها هستند.
محمدی گفت: 6مجتمع آبرسانی درمناطق مختلف باشت به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی در تابستان با تنش آبی مواجه بودند که به دلیل بارندگی های پاییزه دبی چاه این مجتمع ها 20 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این مجتمع ها را شامل بوسنگان، سرابیز، برغون و گرس، شازینعلی، بیدک و شاه بهرام و شادگان اعلام کرد و گفت: هم اکنون دبی آب چاه آب َآشامیدنی روستایی مجتمع سرابیز و برغون و گرس که در تابستان امسال خشک شده بودند افزایش یافته و آب اهالی این روستاها را تامین می کند.
محمدی افزود: چاه سرابیز به عمق 210 متر به دلیل خشکسالی در تابستان امسال خشک شده بود که بر اثر بارندگی پاییزه آب این چاه 50متر افزایش داشته و در صورت تداوم بارندگی ها مشکل این مجتمع بطور کامل برطرف خواهد شد.
میانگین بلند مدت بارندگی در شهر باشت 596 میلیمتر است.
آب روستاهای باشت از 116 ایستگاه پمپاژ با 55 مخزن آب تأمین می‌شود.
سه هزار و 500 مشترک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
شهرستان باشت دارای120 روستا است که از این تعداد 11 روستا دارای جمعیتی بیش از 50 خانوار و 44 روستا دارای جمعیتی بیش از 20 خانوار است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.