سید حمدالله اکوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخبگان علمی استان براساس شاخص هایی انتخاب شده و برای دریافت حمایت واقفان و خیران به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه باید از منابع واقفان و خیرین در بسط حوزه علم و فناوری استفاده شود، افزود: این نخبگان دانشجویان دانشگاه های معتبر استان هستند که با مبلغ مشخص مورد حمایت قرار می گیرند.
اکوانی با اشاره به اینکه شرایط برای توسعه علمی نخبگان و مستعدان علمی استان فراهم شده است، بیان کرد: این طرح از مهر 98 اجرایی می شود و دانشجویان نخبه استان می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توافق نامه حمایت از نخبگان علمی کشور در استان های تهران، زنجان و مازندران در سال جاری اجرا شده است و کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استانی است که این طرح را عملیاتی می کند.
اکوانی ابراز داشت: طی یک مراسم مشترک بین بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دانشجویان نخبه استان این جایزه علمی را دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: انتخاب دانشجویان نخبه و مستعد استان برای استفاده از این جایزه عملمی براساس شاخص هایی مانند معدل و مقالات علمی، آموزشی و پژوهشی انجام می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی نخبگان علمی کشور از خدمات وقف آگاهی پیدا کرده و به عنوان یک پشتوانه به وقف نگاه کنند متوجه عملکردهای آن خواهند شد.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود: تامین مالی نخبگان علمی توسط خیران بزرگترین تشویق برای واداشتن آحاد جامعه به حمایت از این نهاد اقتصاد اسلامی است.
وی بیان کرد: با بهبود منابع در سال آینده حمایت های مالی بیشتری از نخبگان استان از طرف واقفان و خیران انجام خواهد شد به طوری که تعداد استفاده کنندگان از این طرح چند برابر خواهد شد.
در مجموع هم اکنون 40 هزار و 50 دانشجو در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
هم اکنون 6 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج، یکهزار و 900 نفر در دانشگاه علوم پزشکی،هشت و هزار و 600 نفر در دانشگاه پیام نور ، دانشگاه فنی و حرفه 2 هزار ، هفت هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی و یک هزار و 500 نفر در دانشگاه های غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.