علی خوان پایه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان روکش آسفالت در جاده های اصلی، فرعی و روستایی و با هدف ارتقای ایمنی جاده ها صورت گرفته است.
وی بیان کرد: برای هر کیلومتر روکش آسفالت در این طرح یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نگهداری برای داشتن شرایط مطلوب از 70 کیلومتر شبکه روشنایی اعم از تونل ها و معابر برون شهری در جاده های این استان از دیگر خدمات انجام شده برای افزایش کاربران جاده های این استان بوده است.
خوان پایه همچنین از اجرای جداکننده و گاردریل در 30 کیلومتر از جاده های کهگیلویه و بویراحمد از 2 سال پیش تاکنون خبر داد.
وی نصب 80 دستگاه زیرساخت های هوشمند حمل و نقل جاده ای از جمله دوربین های ثبت تخلف و نظارت تصویری و همچنین دستگاه های تردد شمار را از دیگر خدمات انجام شده در این مدت ذکر کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان 800 هزار تن کالا در جاده های ارتباطی این استان جابه جا شده است.
خوان پایه میزان جابه جایی مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر را 800 هزار نفر ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد حمل و نقل کشور با جاده انجام می شود و در این استان 99 درصد حمل و نقل بار و مسافر با جاده ها انجام می شود بر عزم بیشتر برای حفاظت و ایمنی جاده ها تاکید کرد.
وی گفت: 70درصد راه های کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و بقیه تپه ماهوری بوده و برای نگهداری از این مقدار جاده نیاز به اعتبارات بیشتری است.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
159 کیلومتر بزرگراه، 986 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 998 کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این در حالی است که طول راه های کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 890 کیلومتر بود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت و وسعت ایران، حدود 713 هزار نفر جمعیت دارد.
این استان در منطقه‌ای سخت گذر و کوهستانی در جنوب غربی ایران واقع شده است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.