عزیز فیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در بخش سلامت اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان ها بیش از 400 تخت به تخت های بیمارستانی موجود استان اضافه می شود که در واقع کهگیلویه و بویراحمد شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت، گفت: بعد از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.
فیلی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، گفت: اکنون هشت بیمارستان در استان وجود دارد و در آستانه چهل سالگی انقلاب ۵ بیمارستان دیگر به این ظرفیت افزوده می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در چهار دهه انقلاب اسلامی شاخص امید به زندگی از ۵۰ سال به ۷۰ سال در استان رسیده است.
وی بهبود شاخص مرگ و میرکودکان، مرگ مادران باردار، دفع بهداشتی زباله را از جمله خدمات حوزه سلامت بعد از انقلاب عنوان کرد.
فیلی ارتقای مراکز سلامت استان از ۲۳ مرکز به ۸۷ مرکز را از دیگر شاخص های بهداشتی استان برشمرد و گفت: قبل از انقلاب حتی یک مورد خانه بهداشت در استان وجود نداشت و اکنون به ۳۶۵ واحد رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه در واقعیت چیزی به نام هئیت علمی در حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، بیان کرد: اکنون تعداد ۱۷۸ عضو هیئت علمی در این شاخه در استان مشغول به فعالیت هستند.
فیلی افزود: بعد از انقلاب تعداد دانشکده های حوزه بهداشت و درمان از صفر به ۵ دانشکده رسیده است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دانشجویی در این حوزه نبود اما هم اینک ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۵۰ پزشک در استان مشغول خدمت بودند، افزود: اکنون ۸۰۰ پزشک در مناطق مختلف استان به بیماران خدمت رسانی می کنند.
فیلی شاخص برخورداری استان از آمبولانس پیش از انقلاب را هشت دستگاه عنوان کرد و افزود: اکنون ۹۶ دستگاه در استان وجود دارد.
معاون عمرانی استانداری برخورداری از دو فروند بالگرد، ۳۹ پایگاه اورژانس، ۱۷۰ داروخانه، ۶ کلینیک دندانپزشکی و ۷۸ تخت ویژه را از دیگر خدمات انقلاب به استان در حوزه سلامت عنوان کرد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.