به گزارش ایرنا، بر اساس نظریه کارشناسان ستاد بحران گچساران مانور ساعت صفر برخلاف سایر مانورها سبب شناسایی کاستی‌ها و نقاط قوت این ستاد می شود.
این افراد بر این باورند که آشنایی با ظرفیت‌ ها و امکانات موجود به هنگام حوادث احتمالی و مواقع بحرانی در برگزاری مانورها تاثیر بالایی دارد.
ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران با به صدا درآوردن تلفن های ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی یک تمرین امداد و نجات آتش سوزی را بدون اطلاع قبلی اجرا کرد.
در این تمرین آمادگی، تیم های آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، مخابرات، گاز و اتفاقات برق در فاصله زمانی 10 دقیقه پس از اطلاع رسانی در مسیر راه روستای چهار بیشه سفلی، محل وقوع حادثه فرضی که در سه کیلومتری مرکز شهرستان است حاضر شدند.
فرماندار گچساران در این آیین از دستگاه هایی که طی واکنشی سریع خود را به محل حادثه فرضی رسانده بودند و عملیات امداد و نجات را انجام دادند، تشکر کرد.
عبدالرحیم رحیمی ایجاد هماهنگی و سازماندهی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.
وی بیان کرد: برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر، در سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه های عضو مدیریت بحران نقش مهمی دارد.
رحیمی اظهار داشت: در این مانور سنجش توان نیروهای امداد در رویارویی با حوادث احتمالی و سرعت عمل نیروهای امدادی در نجات جان مصدومان مورد ارزیابی قرار گرفت.
فرماندار گچساران گفت: در این مانور تمام مراحل از قبیل زمان حضور، تعداد عوامل، تعداد خودروها و تجهیزات عملیاتی به کار گرفته شده ، ثبت و مورد ارزیابی قرار گرفت.
شهرستان 24 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
/6110/2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.