فرزین بهمنی آزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این میزان زمین در محل 2راهی روستای بی بی حکیمه (س) برای احداث پارکینگ در این بقعه متبرکه پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: این طرح در قالب تسطیح و محوطه سازی پس از تامین اعتبار در سال جاری اجرا خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ابراز داشت: برای اجرای این طرح قرار است نشستی با هیات امنا و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شود.
بهمنی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون نفر از حرم بی بی حکیمه (س) مشرف می شوند گفت: اجرای این طرح برای ساماندهی محل توقف خودروهای زائران به ویژه در تعطیلات نوروزی ضروری است.
وی با اشاره به تصویب 22 میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه گچساران در سال جاری ابراز امیدواری کرد: با اختصاص این اعتبار بتوان زیرساخت های عمرانی مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان را توسعه داد.
بهمنی آزاد همچنین از شروع عملیات اجرایی 6 طرح عمرانی در مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار اظهار داشت: این طرح ها در قالب ساخت ضریح،گلدسته، کاشی کاری،ساخت خانه خادم، دیوار چینی، تجهیزاتی مانند در و پنجره اجرا می شود.
وی بیان کرد: بقعه متبرکه امامزاده شاه ابوطالب (ع)،امامزاده محمد (ع) در روستای مظفرآباد،امامزاده میرعزیر لیشتر،مسجد امام سجاد (ع) شهر دوگنبدان،مسجد امام خمینی (ره) کوی کارکنان، مسجد امام علی (ع) کوی رادک اجرا می شود.
وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال قرار است 117 طرح عمرانی در مساجد و بقاع متبرکه گچساران اجرا شود که از این تعداد 32 طرح در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع) ،امامزاده جعفر(ع) و امامزاده اسماعیل (ع) از جمله بقاع متبرکه شاخص گچساران است.
سالیانه یک میلیون و 500 هزار نفر به بقاع متبرکه گچساران مشرف می‌شوند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.