عدل هاشمی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزودی مناقصه احداث ساختمان های غیرصنعتی کارخانه پتروشیمی برگزار می شود.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس برگزاری مناقصه ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت را ضروری دانست و تاکید کرد با توجه به خرید بخشی از لوله‌های مورد نیاز خط لوله اتیلن گچساران به دهدشت، عملیات اجرایی این فاز باید زودتر شروع شود.
هاشمی پور با بیان اینکه سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت نیازمند برنامه زمانبندی ، تأمین مالی و پیگیری تعهد بانک‌های عامل است که انتظار می رود مدیرعامل جدید پتروشیمی در زمینه تمام تلاش خود را بکار بگیرد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: تلمبه برای پمپاژ آب مورد نیاز پتروشیمی دهدشت فراهم شده و نیاز است عملیات اجرایی انتقال آب از روستای تراب به محل پتروشیمی به طور جدی پیگیری شود.
هاشمی پور پیشتر گفته بود 400 میلیون دلار هزینه ارزی و ریالی برای احداث پتروشیمی دهدشت برآورد شده است.
کلنگ ساخت پتروشیمی دهدشت در سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار به زمین زده شد.
پتروشیمی دهدشت با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع مواد پتروشیمی و اشتغال زایی 240 نفر باید یک هزار روزه به بهره برداری می‌رسید.
ساخت پتروشیمی دهدشت در سه فاز پیش بینی شده است.
پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و 500 هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
9928/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.