به گزارش ایرنا، وحید محمدی تبار روز پنجشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه افزود: میزان خسارت بارندگی ها برای مسئولان کشوری ارسال شده است.
محمدی تبار تصریح کرد: هر میزان اعتباری که تخصیص داده شود بدون هیچ گونه کم کاری در حوزه مدیریت بحران هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: میزان جذب این اعتبارات به نظر مسئولان کشوری و کارشناسان نیز بستگی دارد.
محمدی تبار گفت: نگاه سیاسی در توزیع اعتبارات نخواهیم داشت و سهم هر شهرستان را جداگانه توزیع خواهیم کرد.
معاون فرماندار کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر خسارات زیادی به شهرستان کهگیلویه وارد کرد گفت: امکانات و تجهیزات شهرستان جوابگو نیست.
ابراهیم خنجری وضعیت شهر دهدشت در هنگام بارندگی را بحرانی دانست و گفت: تجهیزات و امکانات شهرستان جوابگوی هدایت سیلاب شهر دهدشت نیست.
وی مسدود بودن راه های ارتباطی بسیاری از روستاها را بعد از یک هفته از بارندگی نشانه کمبود امکانات دانست و گفت: تامین و تجهیز امکانات راهداری باید در اولویت مسئولان استانی باشد.
وی میزان خسارت بارندگی های اخیر در شهرستان را یکصد میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتباراتی که برآورد می شود نیاز است با توجه به میزان خسارات تخصیص پیدا کند.
معاون فرمانداری کهگیلویه جذب دستکم 50 درصد از میزان اعتبارات حوزه مدیریت بحران را ضروری دانست.
خنجری تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبارات حوزه مدیریت بحران مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
بخشدار مرکزی کهگیلویه با اشاره به اینکه شهرستان از لحاظ امکانات در مقابله با بحرانها با مشکلات زیادی مواجه است گفت: در سالهای اخیر هیچ گونه اعتباری از سوی مدیریت بحران به شهرستان تخصیص داده نشد.
سید شرمت الله حسینی پرور با بیان اینکه بارندگی های اخیر خسارات زیادی به مزارع کشاورزی و راه های ارتباطی وارد کرد افزود: در صورت شدت بارندگی ها در ماه های آینده میزان خسارات افزایش چشمگیری خواهد یافت.
بخشدار چاروسا با اشاره به اینکه راه ارتباطی بسیاری از روستاها همچنان مسدود است گفت: راه ارتباطی این روستاها بر روی کاغذ آسفالت شده ولی عملا هیچ گونه آسفالتی انجام نشده است.
علی صالح محمودی رعایت اصول پدافند غیر عامل در طرح های اجرایی را ضروری دانست و بیان کرد: سهل انگاری در اجرای طرح ها میزان خسارت در مواقع بحرانی را افزایش می دهد.
بخشدار دیشموک قطع راه ارتباطی بیش از 25 روستا در بخش دیشموک را نگران کننده دانست و گفت: امکانات راهداری جوابگوی نیاز مردم نیست.
صفا حبیبی با اشاره به عبور 2 دره فصلی از شرق و غرب شهر دیشموک گفت: احتمال رانش زمین در شهر دیشموک تهدید جدی برای شهروندان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: احداث دیوار حائل در 2 طرف شهر دیشموک نقش مهمی در کنترل سیلابها و کاهش میزان خسارت بارندگی دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه گفت: اعتبارات در حوزه راهداری جوابگوی برطرف کردن مشکلات نیست.
محمد ماهیاری با اشاره به اینکه بسیاری از راههای روستایی در زمان جهاد سازندگی ساخته شدند افزود: راه های ارتباطی روستاها با اولین بارش مسدود می شوند.
وی تصریح کرد: بازگشایی راه های اصلی در مواقع بحرانی اولویت راهداری خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین بحران در سطح شهرستان عدم سکونت مدیران در شهر است.
سید ایرج کاظمی جو تصریح کرد: نیاز است مدیریت بحران با تدابیر لازم اعتبار یکسال مدیریت بحران حوزه شهرستان را به یک بخش تخصیص دهد تا مشکلات انباشته نشود.
کاظمی جو اضافه کرد: در صورت مدیریت، بسیاری از بحرانها نیز قابل جبران است.
بخشدار سوق با اشاره به نیاز به یک لودر برای مواقع ضروری گفت: درصورت تحویل لودر، هزینه خرید آن را می توان از اعتبارات شهرداری و طرح های عمرانی بخش سوق کم کرد.
تورج رزمجو افزود: راه های روستایی بسیاری از روستاهای بخش سوق که در 12 کیلومتری دهدشت قرار دارد همچنان قطع است.
نشست مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه روز پنجشنبه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.