سرگرد روح الله شهبازی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر استفاده زیاد مردم از اینترنت زمینه را برای کلاه‌برداران و مجرمان سایبری مهیا کرده تا با فریب افراد اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند.
وی افزود: با توجه به شرایط فراهم شده برای خرید و فروش کالاهای دست‌ دوم، افراد سودجو از این فرصت سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی کرده و یا با روش‌های گوناگون با فریب افراد از مردم کلاهبرداری می‌کنند.
شهبازی پور با اشاره به برخی مزایای سایت‌های درج آگهی از جمله پوشش بیشتر، مخاطبان هدفمند، هزینه‌های مناسب‌تر و اطلاع‌رسانی بیشتر به معایب این‌گونه سایت‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: نبود مشاهده فیزیکی و ماهیت حقیقی کالا قبل از خرید امکان سوءاستفاده برخی از صاحبان آگهی در تعریف واقعی کالا و خدمات را در پی دارد.
وی بیان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی نظارت بر همه سایت‌ها و تبلیغات موجود در فضای اینترنت، کار مشکلی است به همین دلیل مجرمان و کلاهبرداران با سوءاستفاده از فضای موجود دست به اعمال مجرمانه خود می‌زنند.
کارشناس پلیس فتا گفت: در بعضی موارد دیگر نیز مشاهده‌ شده که کلاه‌برداران با فریب افراد، کلیه اطلاعات بانکی آن‌ها را به بهانه واریز پول دریافت می‌کنند و بعد از آن اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می کنند.
شهبازی پور گفت: به کاربران توصیه می‌شود که با دقت بیشتری از سایت‌های اینترنتی خرید کنند تا گرفتار مجرمان سایبری نشوند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به کاربران توصیه کرد: در هنگام خرید یک کالا در فضای مجازی می‌بایست همواره این نکته را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا دارای ماهیت واقعی نبوده و در پشت پرده این گونه تبلیغ ها، افرادی شیاد فعالیت کنند که قصد کلاه‌برداری از کاربران را دارند.
شهبازی پور تصریح کرد: افراد هنگام خریدهای اینترنتی از ملاقات حضوری با فروشندگان این کالاها در اماکن خلوت خودداری کرده و با متقاضیان خرید، برای دیدن کالا و پرداخت پول در اماکن عمومی قرار ملاقات بگذارند.
وی به کاربران در هنگام خرید از سایت‌های نیازمندی و واسطه‌گر تاکید کرد: در هنگام خرید کالاهایی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و برگ خرید را از فروشنده درخواست کنند.
شهبازی پور گفت: مردم پیش از هرگونه واریز وجهی به‌حساب فرد فروشنده کالا یا خدمات، از صحت اطلاعات توصیف شده اطمینان حاصل کنند.
/1662/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.