به گزارش ایرنا، غلام‌ حسین حکمتیان در نشست با آیت ‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای صیانت از منابع ملی و سرمایه‌های این استان، رعایت قانون و رافت اسلامی با این هدف که مردم منابع طبیعی را مقابل خودشان نبینند جزو اولویت‌ های منابع طبیعی است.
وی اظهار داشت: محدودیت اراضی در این استان کوچک ارزش زمین را دوچندان و از طرفی تخریب‌ ها را نیز زیاد کرده است .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه از بی مهری‌ ها نسبت به اختصاص اعتبارات استانی افزود: اعتبارات ملی این اداره 250 میلیارد ریال بوده در حالی که از محل استانی تنها 30 میلیارد ریال به این استان اختصاص داده می شود.
حکمتیان تصریح کرد: عمده 30 میلیارد ریال اعتبارات استانی صرف حقوق پرسنل می‌ شود و عملا کار خاصی در حفظ و احیای منابع طبیعی نمی توان انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه این نگاه باید تغییر کند و اعتبارات بیشتری از بودجه استانی به منابع طبیعی اختصاص یابد بیان کرد: یکی از مشکلات این استان اراضی است که از قدیم در اختیار مردم بوده اما در نقشه‌ ها، جز منابع ملی محسوب می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با قوانین بالادستی و طرح کاداستر،این تناقضات و تعارضات کاهش یابد.
حکمتیان ادامه داد: هدف این است که محدوده مشخصی به افراد داده شود که بهره‌برداری از آن با مردم و مالکیت آن با منابع طبیعی باشد تا هم کمکی به درآمدزایی مردم شود و هم منابع ملی را خود مردم حفظ کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در 24 حوزه این استان، عملیات آبخیزداری و در 47 منطقه، عملیات بیولوژیک شامل نهال‌کاری، گیاهان دارویی و بذرکاری در حال اجر است که تحول بزرگی در حفظ و احیای منابع ملی و معیشت مردم به وجود می آورد.
مساحت عرصه‌های منابع ملی کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و 300هزار هکتار است .
جنگل های زاگرس که 20 درصد آن در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد ریه های ایران به شمار می رود اما همچون بسیاری از جنگل های جهان در معرض نابودی قرار گرفته اند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.