به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه گفت : امسال بیش از 600 خانواده ، همسر و فرزندان زندانیان در برنامه های این نهاد برای کسب مهارت های زندگی هستند شرکت می کنند.
اسماعیل جمیاری اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح تعداد 300 خانواده مربوط به زندان های یاسوج این آموزش ها را فرا گرفتند.
وی تصریح کرد: 200 خانواده زندانی در دهدشت و 100 خانواده نیز در شهرستان گچساران تا پایان سال جاری مهارت های زندگی و راهکارهای منطقی در زمینه مقابله با بحران ها و آسیب های اجتمالی را فرا خواهند گرفت.
جمیاری ادامه داد: سال گذشته نیز 750 خانواده زندانیان این استان آموزش های لازم و مهارت های زندگی را فرا گرفتند.
وی هدف از این آموزش ها را ارتقای سطح آگاهی خانواده ها برای مقابله با بحران ها و آسیب های اجتماعی ، کنترل و کاهش میزان جرائم و جلوگیری از بازگشت مجدد مجرمان در ارتکاب جرم و بزهکاری ذکر کرد.
جمیاری یادآور شد که هم اکنون بیش از 60 درصد زندانیان دربند زندان های استان متاهل هستند.
وی با قدردانی از انجمن های حمایت از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از این محل به زندانیان غیرعمد استان کمک و 11 زندانی نیز آزاد شده اند.
معاون قضایی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: رویکرد و راهبرد دستگاه قضایی حمایت از خانواده های زندانیان است.
سید علی هاشمی اظهار داشت: خانواده ها و کودکان معصومی که کمترین و حتی هیچ گونه نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند باید با تمام توان مورد توجه و کمک از سوی متولیان امر قرار گیرند.
وی بروز آسیب های اجتماعی و روی آوردن خانواده های زندانیان در اثر فقر و نداری و مشکلات اقتصادی به انواع بزهکاری و آسیب ها را یادآورد شد و گفت: یکی از اهداف این کارگاه های آموزشی مهارت آموزی و توانمند ساختن خانواده ها در برابر ناملایمات و سختی های زندگی است.
وی همچنین اعطای برخی بسته های حمایتی و رفاهی و یا برخی آزادی های مشروط، مرخصی و اشتغال به کار زندانیان را نیز در راستای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی خانواده ها دانست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یادگیری و کسب مهارت و آموختن چگونگی تحمل و مقابله با بحران ها و آسیب های اجتماعی هنری است که کمتر در جامعه نهادینه شده است.
حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی یادآور شد: خانواده زندانی که بواسطه زندانی شدن یکی از اعضای خود در معرض بسیاری از تهدیدها، معضلات و مشکلات قرار گرفته باید آموزش های مناسب و خود آگاهی لازم را برای مقابله با این آسیبها کسب کند.
میرمحمدی اضافه کرد: زندانیانی که به دلیل جرایم غیرعمد باید برای مدتی دور از خانواده متحمل دوره محکومیت خود شود قادر به تامین نیازهای معیشتی خانواده نیستند و خانواده این زندانیان به مجموعه اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزوده می‌شوند که نیازمند حمایت و توجه خاص هستند.
وی تصریح کرد: حمایت از خانواده زندانیان میزان وقوع بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش خواهد داد.
میرمحمدی یادآور شد: یک زندانی که با تحمل سختی ها دوره محکومیت خود را در زندان گذرانده است و نادم و اصلاح شده و اکنون هنوز دچار سرخوردگی و خودکمتر بینی در جامعه شده و همین امر زمینه بروز آسیب ها را برای خانواده فراهم می آورد.
وی گفت: نگاه و رویکرد جامعه به زندانی و بویژه خانواده های آنان که هیچ نقشی در بروز جرم آن شخص زندانی نداشته اند باید تغییر یابد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.