محمد غلام نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین نیروی متخصص و کارآمد، هدفمند کردن ساختار جذب نیرو و ساماندهی نیروهای قبلی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان است.
وی افزود: جذب نیروهای غیر تخصصی هزینه‌های زیادی را به دانشگاه تحمیل می کند و برای جلوگیری از بروز مشکلات، ساماندهی نیروها و رقابتی کردن هرگونه جذب نیرو در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار گرفته است.
غلام نژاد بیان کرد: از مجموعه وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار می رود اعتبارات لازم را به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اختصاص دهند تا مجموعه دانشگاه با فراغ بال بیشتری تلاش خود را معطوف به مسائل درمانی و بهداشتی کنند.
سرپرست معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک 540 تخت به آمار تخت‌های بیمارستانی موجود در استان اضافه می‌شود که در واقع کهگیلویه و بویراحمد شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.
وی تصریح کرد: تا دهه فجر امسال 13 طرح بهداشتی و درمانی با زیربنای 37 هزار متر مربع و یک هزار و 330 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ،افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
غلام‌نژاد افزود: به زودی با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی سه طرح بزرگ بیمارستان یاسوج، باشت و اورژانس دهدشت افتتاح می شود که با بهره‌برداری از این طرح ها ، نیاز به فضای درمانی جدید تا سالها در استان نخواهد بود.
تعداد تخت‌های بیمارستانی پیش از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد تنها 96 تخت بود که به یک ‌هزار و600 تخت در جمهوری اسلامی رسیده و با بهره‌برداری از بیمارستان‌های آماده افتتاح تا پایان امسال این تعداد هزار تخت فراتر می رود.
بر اساس چشم انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید.
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 40 طرح بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی باشت و کلینیک تخصصی دهدشت و گچساران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
هم اینک بیمارستان های، امام سجاد، شهید بهشتی، شهدای گمنام، سلمان و بیمارستان خصوصی زاگرس در مرکز استان بیمارستان شهید رجایی و بی بی حکیمه در گچساران و بیمارستان امام خمینی در دهدشت و بیمارستان 32 تختخوابی باشت به مردم استان ، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.
تعداد تخت های بیمارستانی در استان هم اکنون یک هزار و 600 تخت است.
عملیات اجرایی بزرگترین بیمارستان استان در شهر یاسوج با نام «شهید دکتر جلیل» با 296 تختخواب از سال 85 آغاز شد و پس از 12 سال هم اینک در حال تجهیز شدن است.
این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری وقت در سال 85 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و با زیربنای 25 هزار مترمربع ساخته شده است.
تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیت در یاسوج 117 نفر،در گچساران 51 نفر، در دهدشت43 نفر، در دنا2 نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.