حجت الاسلام سید رحیم پناهنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عده زیادی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد از نظر مالی متمکن هستند اما به دلیل درک نکردن آثار مثبت، ارزش، اهمیت و جایگاه والای وقف هیچ موقوفه ای ندارند.
وی افزود: انجام وقف از سوی افراد بر اساس باورها و اعتقادات دینی و میزان آگاهی آنان از فواید، خدمات و برکات چشمگیر وقف است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بیان کرد: مسأله ای که امروزه برخی افراد در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به آن ایراد می گیرند بحث نحوه هزینه کردن درآمد موقوفه هاست.
حجت الاسلام پناهنده عنوان کزد: هزینه شدن درآمد موقوفه ها در مجاری دیگر و خارج از نیت واقفان سبب لطمه به اعتماد عمومی مردم شده و انگیزه آنان برای عمل به فرهنگ دینی وقف را نیز تا حدودی کاهش می دهد.
وی ابراز داشت: موضوع مهم نحوه هزینه کردن درآمد موقوفه های کهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان رصد می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه وقف کارکردها و زوایای متعددی دارد، گفت: باید نگاه فراملی و فرادینی به بحث وقف داشت.
حجت الاسلام پناهنده اظهار داشت: وقف در ادیان الهی و بین ملت های مختلف دنیا وجود دارد و بر همین اساس نیز از گذشته تاکنون موقوفه هایی در برخی کشورها ایجاد شده است.
وی افزود: وقف مختص یک کشور یا دین خاص نبوده بلکه متعلق به بشریت است و تکمیل شده آن نیز در دین مبین اسلام و بین مسلمانان رواج دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بیان کرد: یکی از مهمترین معضلات کنونی جامعه بشری تضعیف باورها و اعتقادات دینی نسبت به امور مختلف از جمله بحث وقف است.
حجت الاسلام پناهنده عنوان کرد: به همین دلیل نیز بخش عمده ای از موقوفه ها در نقاط مختلف دنیا مربوط به چند قرن پیش بوده و قدمت بالایی دارند هر چند که موقوفه های مهم جدیدی نیز در جهان ایجاد شده است.
وی ابراز داشت: سال های گذشته تلاش ها و اقدام هایی در زمینه ترویج فرهنگ وقف در کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما ناکافی به نظر می رسد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: گسترش روزافزون فرهنگ وقف و اجرای امینانه نیت واقفان علاوه بر ارائه خدمات متعدد به مردم سبب کاهش بخش عمده ای از مسائل و مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون نیز می شود.
حجت الاسلام پناهنده اظهار داشت: یکی از معضلات مهم امروز جامعه بشری فروپاشی خانواده ها به دلایل فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و فقر است.
وی افزود: وقف می تواند از گسترش هر چه بیشتر این معضل به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی بشر جلوگیری کند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.